Ook de tweede wedstrijd voor de beker leverde voor Bruchterveld de volle winst op.

De eerste elf van Bruchterveld:
Koen Godeke; Nick Ros,  Koen Otten, Maikel Ros en Berjan Altena; Niels Lubbers, Rienk van der Veen en Robbert Reinders; Rik Lenters, Bas Waterink en Lesley op de Haar.

Op het kunstgras in Hardenberg ging de wedstrijd het eerste kwartier tamelijk gelijk op.
Na zo’n 20 minuten de beste aanval tot dan met Niels Lubbers als eindstation, maar zijn schot ging naast.
Na een goede voorzet in de 38e minuut van Rik Lenters kwam Bas net te kort.
In de 41e minuut Nick Ros op stoom, zijn schot ging voorlangs.

Het eerste gevaar van Hardenberg’85 kwam in de 45e minuut met een goed schot van nr 9 waar Godeke zijn kunsten op kon vertonen.
De rust kwam met 0-0.  Teleurstellend wat de 3e klasser liet zien.

Na rust een meer aandringend Hardenberg., maar het waren de gasten die scoorden.
Een voorzet (?) van Rik Lenters belandde bij Niels Lubbers, die simpel binnentikte.

Coach Snippe ging vanaf dat moment 1 op 1 voetballen, maar creeerde hoegenaamd geen kansen.
Hardenberg probeerde het vooral met harde schoten van afstand. Nr 9 en Patrick Meijer met name.

Bruchterveld werkte hard, met een fantiek coachende Arjan Keuken langs de lijn. In het concept zoals hij wil spelen zal iedereen knetterhard moeten werken. En dat gebeurde dan ook.

Een lange bal van Koen Otten in de 77e minuut bereikte Op de Haar, door de benen van een verdediger kwam het leer voor de voeten van Waterink, die samen met keeper en laatste man de bal in het doel gleed, 0-2.

Voor zover het nog niet beslist was, gebeurde dat zeker in de 81 minuut.  Lesly stuurde Bas weg, die weinig nadacht en de keeper andermaal geen kans gaf, 0-3.

Enkele minuten later een kopie hiervan, echter nu ging de bal over.

De gevaarlijke linksbuiten, die door Berjan Altena goed werd bespeeld,  kwam toch een keer in kansrijke positie, maar treuzelde te lang.

In de slotminuten nog kansen voor Op de Haar (lob net naast) en Jens Otten (kwam stap te kort).

In de tweede helft kwamen nog in het veld: Rob Lubbers, Jens Otten en debutant Roy Potgieter.

Al met al op basis van het aantal gecreerde kansen een meer dan terechte overwinning.

Op dinsdasg 30 aug komt Bergentheim nog naar de Noppenweide. Daarna is de beker poule afgewerkt en stata op zat. 3 sept de eerste competitiewedstrijd uit tegen Hoogeveen op het programma.

roy p