Op een gure zaterdagmiddag, maar prima bespeelbare grasmat trad vv Bruchterveld aan tegen hekkensluiter vv Daarlerveen.
Het werd zoals je mocht verwachten een eenrichtingsverkeer.

Het begin was voor de Tricolores die al na 4 minuten de toon zetten. Luc Roeleveld was de aangever en Niels Lubbers schoot hard raak van buiten de zestien.  De beste kans voor de gasten was twee minuten later. Een schot van Matthijs Morsink was waarschijnlijk in en niet over het doel gegaan als er niet de nek van Juan Reekers tussen gezeten had.
Bruchterveld bleef ondertussen de aanval zoeken en reeds na 12 minuten sond het 2-0. Bij een scrimmage binnen de vijfmeter stond opnieuw Niels Lubbers op de juiste plaats.
Na een klein halfuur kwam Johan Alberts met een puntgave voorzet, die door Gijs Odink knap werd ingekopt. Deze 3-0 was ook de ruststand.
Uiteraard was de wedstrijd al lang beslist, maar om zelf warm te blijven en ook de trouwe supporters op temperatuur te houden bleven de Tricolores aanvallen. Trouwens, ook het doelsaldo kan nog wel eens van belang worden aan het eind van de rit.
Kort na de rust was ’t Rienk van der Veen die Johan Alberts met een steekpass in scoringspositie bracht, zijn diagonale uithaal betekende 4-0.
De kansen op de 5-0 waren er al gauw. Koen Otten zag z’n schot voorlangs gaan, Odink trof de keeper en Op de Haar de paal op z’n weg. Toch kwam de 5-0 er door een intikker van van der Veen.
Met nog zo’n 25 minuten te gaan kwamen Rob Lubbers en Max Smit voor Otter en Roeleveld.
Wouter Huisjes verstapte zich en voor hem kwam Koen Godeke onder de lat.
Van de invallers liet met name jongeling Max Smit zich gelden.  Eerst schoot hij nog op het benen van keeper Patrick Niks, maar even later was hij aangever bij de 6-0 van Alberts.
Vijf minuten voor tijd kon van der Veen de achterlijn halen en vond bij de eerste paal Niels Lubbers die de 7-0 (en zijn derde treffer) in het dak schoot.
In de laatste minuut beloonde Smit zelfzelf voor een goede invalbeurt door de 8-0 eindstand op het bord te zeten, deze keer was Alberts de aangever.
Kort waarop floot arbiter Gerwin Maathuis voor de laatste keer deze middag.

Ondanks de kou een mooie opwarmer voor de thuiswedstrijd van volgende week tegen PH,  de nummers 2 en 1 tegen elkaar, dus in ieder geval op papier een onvervalste topper. Elke week is het weer de vraag wie PH als eerste een punt (of meer) kan afsnoepen. Elk punt behaald tegen de aanstaande kampioen is immers een bonuspunt.

Opstelling:
W.Huisjes (68’ K.Godeke);
Otter (66’ R.Lubbers) Ros, Otten, Altena;
Roeleveld (66’ M.Smit), Van der Veen, N.Lubbers

Voor de wedstrijd werden de nieuwe hoekvlaggen met logo geplaatst, die onlangs door de 1e selectie werden aangeboden aan het bestuur als cadeau voor het 50 jarig jubileum.
Leider Martijn Huisjes en de voorzitter Henk Reinders (en de wind) lieten de vlaggen wapperen.

Foto’s van Jan van der Veen (en Gerrit Huisjes)