Voor de laatste wedstrijd in de beker poule kwamen gisteravond de buren van Bergentheim op bezoek.
Ondanks dat er voor de Banthumers niks meer te halen viel in deze poule trokken ze van meet af aan fel ten aanval. Bruchterveld daarentegen begon slapjes en on(of over)geconcentreerd.
Binnen 10 minuten telden we al drie levensgrote kansen voor de bezoekers, waaronder een zuivere strafschop, maar arbiter Holtvluwer uit Kloosterhaar zag het anders.
Ondertussen kon doelman Wouer Huisjes nu al uitgroeien tot man van de wedstrijd, daarbij ook nog twee keer geholpen door beide doelpalen.
Bergentheim was veel beweeglijker en beter combinerend. Maar als je de kansen niet afmaakt….
In de 32e minuut een mooie pass van Maikel Ros op Lesley op de Haar, die de uitkomende Karel Pullen met een mooie boogbal wist te verrassen. 1-0, zwaar tegen de verhoudingen in, maar wel een mooie goal.Nadat Ronnie Hakkers nog een volley over zag gaan, was het in de 40e minuut dan toch raak voor de gasten. Chiel Jan Schuldink kopte geheel vrijstaand raak. Toch gingen de Tricolores met een voorsprong de rust in.
Een vrije trap van net buiten de zestien door Op de Haar ging onderkant lat en de rebound was een prooi voor Bas Waterink.
In de 2e helft kwam Gijs Odink voor de licht geblesseerde Op de Haar. Even later stapte ook Nick Ros uit, voor hem kwam Frank Altena. Hiermee verdween er wel wat aan aanvallende kracht bij de Bruchtervelders.
Huisjes bleef zich ook in de tweede helft onderscheiden met knappe reddingen. En toen Roland Strijker uit de draai knap de 3-1 binnen schoot (zijn eerste goal voor Bruchterveld) léék de wedstrijd beslist. Maar met nog een half uur op de klok en een beter Bergentheim was er nog niks beslist.  Rob Lubbers kwam nog voor Robbert Reinders.
Dat er nog niets beslist was bleek in de 69e minuut, toen Plaggenmarsch de bal van buiten de zestien meter prachtig binnen krulde.
Het wachten was op de 3-3, maar Niels Lubbers omzeilde de buitenspelval knap en alleen voor Pullen rondde hij netjes af met een stift. Weer was de marge twee. Vlak voor tijd kwamen de gasten met een intikker (opnieuw Schuldink) nog terug tot 4-3, maar hier bleef het bij.
Een 4-3 overwinning voor de gastheren, maar gezien het betere veldspel en het groot aantal kansen voor Begentheim, had de uitslag evengoed heel anders kunnen zijn. Maar een keeper in goede vorm bleek weer eens heel belangrijk.

Bruchterveld eindigde deze beker poule als eerste met 9 punten. Een ongekend resultaat. We wachten af wie de volgende tegenstander zal worden.

Zaterdag begint het echte werk, de competitiestart,  met de uitwedstrijd tegen Hoogeveen 1 om 14:30 uur