Een knotsgekke eerste thuiswedstrijd voor Bruchterveld in de 4e Klasse D Noord.
Na een snelle -02 achterstand toch nog een 4-3 overwinning een zeer hectische blessuretijd.

Bruchterveld begon zeer matig tegen SCN uit Nieuwlande, opnieuw een onbekende tegenstander.
Al in de 4e minuut werden de Tricoplores gewaarschuwd toen een lange bal werd doorgekopt door de spits en z’n maatje  de bal naast schoot.
SCN was zeer snel in de omschakling en kon elkaar daarin verrassend goed vinden. Geen lange opbouw, maar de bal snel verplaatsen en doelgericht.  Zo ontstonden ook de 0-1 en en de 0-2, al lagen er ook wat missers aan Bruchterveld-zijde aan ten grondslag.  Eerst maaide Maikel Ros volledig langs de bal en kon de vrijstaande Stefan Hoogeveen zomaar binnen tikken. Amper twee minuten later een corner voor de gasten, wanorde achterin bij de thuisploeg, iedereen doet wat fout, behalve Jeffry Marissen, die geheel vrijstaand de 2-0 kon binnen koppen.
Daar sta je dan met al je goede bedoelingen. Bruchterveld stelde hier weinig tegenover. Geen kans te noteren tot de 19e minuut.  Bij een hoge vrije trap van Lesley op de Haar ging keeper Ralph Lenten opzichtig in de fout. De bal verdween onder de lat in het doel. De aansluitingstreffer was daar, maar bracht geen beter voetbal.  SCN had zelfs vlak voor de rust nog de kans op 1-3, maar via de rug van Koen Otten ging de bal naast.  De 1-2 voorsprong voor SCN was dan ook zeer verdiend.
In de rust had coach Arjan Keuken heel wat recht te zetten.

Jarno Otter maakte zijn come-back na lang blessureleed en verving de geblesseerd geraakte Berjan Altena. Bruchterveld bouwde een overwicht op en ging duidelijk op zoek naar de glijkmaker of meer. SCN leunde steeds meer achterover, maar hield vooralsnog eenvoudig stand. Na zo’n 60 minuten kwam Bas Waterink Gijs Odink aflossen. Bas bracht meer diepgang en in de 82 minuut was hij het die een goede voorzet van Op de Haar met buitenkantje voet binnen tikte. Toch nog een punt. Maar Bruchterveld ging vol voor de winst.
Ook Martijn Huisjes maakte zijn comeback en mocht nog een klein kwartiertje meedoen.
Rond de 88e minuut was er een waar bombardement op het doel van Lenten. Bij de derde rebound stond Roland Strijker op de goede plaats en zijn geplaatste schuiver verdween onder in de hoek. 3-2 voorsprong en wedstrijd beslist zou je denken, zeker toen Bas Waterink alleen voor Lenten stond en gewoon de 4-2 moest scoren, maar hij deed dit niet.  SCN gooide nog een keer alles naar voren. Weer een diepe bal op Patrick Aasman, Otter stapte verkeerd uit en na een lob over Huisjes was de 3-3 een feit in de 92e minuut.  Grote blijdschap en teleurstelling op en rond het veld. Maar arbiter Jansen had een klok-duim overgehouden aan het telkens stopzetten van de tijd als er weer tijd gerekt werd, dus er werd terecht nogal wat blessuretijd bijgeteld.  Nu gooide Bruchterveld weer alles naar voren, bij SCN sloeg de paniek toe en werden er een paar corners weggegeven. Uit de vierde corner op rij kopte Rob Lubbers in de 96e minuut snoeihard alsnog de bevrijdende 4-3 binnen.
Kort daarna waren de 90 minuten zuivere speeltijd voorbij en blies Jansen voor de laatste keer.
Jansen zei na afloop wel betere, maar ook veel saaiere wedstrijden gefloten te hebben en daarmee sloeg hij de spijker op z’n kop.
Al met al een terechte overwinning voor de Tricolores op basis van de tweede helft waarin het aantoonde te willen winnen, daar waar SCN niet wilde verliezen.
Een mooie start van de competitie. Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen FDS in Havelterberg op het programma.  FDS heeft indruk gemaakt met twee ruime overwinningen, dat belooft dus een lastige klus te worden.

Opstelling:
Wouter Huisjes, Berjan Altena (46. Jarno Otter), Koen Otten, Rob Lubbers, Maikel Ros, Robbert Reinders (80. Martijn Huisjes), Rienk van der Veen, Roland Strijker, Niels Lubbers, Gijs Odink (65. Bas Waterink), Lesley op de Haar.