Moest trainer Gert Bouwmeester de afgelopen weken al puzzelen, vandaag werd er nog meer gevraagd van zijn improvisatievermogen. Liefst 7 potentiële basisspelers afwezig door blessures, schorsingen en skivakantie. Good-old Roelof Richterink (38) uit het derde werd zelfs opgeroepen om als rechtsback te fungeren, hetgeen hij overigens zeer verdienstelijk deed.
Ook tegenstander SEH uit Heerde liep echter niet over van zelfvertrouwen. Voor aanvang werd al gezegd dat de eerste goal wel eens bepalend voor het wedstrijdverloop zou kunnen zijn.
De Tricolores kregen de eerste kansen. Martijn Huisjes (te slappe inzet op de keeper) en Lesley op de Haar ( op de paal) kregen de bal echter niet in het doel. Wat als……
Daarna kreeg SEH uit twee rommelige situaties voor keeper Godeke de bal ook niet in het net. Bruchterveld speelde erg slordig en er ging maar weinig goed. Dat SEH dan ook op voorsprong kwam was niet verrassend.  Een aanval over de rechterflank werd door Erik Barneveld  prima afgerond.
De thuisploeg zette er niet veel tegenover. Sterker nog, SEH verdubbelde de score op slag van rust. Otter verloor de bal nogal knullig op het middenveld en SEK profiteerde maximaal. Godeke kon het eerste schot nog pareren, maar de rebound was een prooi voor andermaal Barneveld.
Een terechte 0-2 voorsprong met de rust voor SEH, dat niet groots speelde, maar de lamme Bruchervelders  wel volledig de baas was.
Na rust kwam Rienk van der Veen voor Rik Lenters. SEH had de tweede helft duidelijk maar één doel voor ogen en dat was het spel vertragen en de overwinning over de streep trekken.  Men vergat te blijven voetballen, iets wat men de eerste helft wel goed deed.
Bruchterveld speelde nog steeds niet goed, maar de passie was er nu wel. Na een afgeslagen corner in de 54e minuut werd  Rienk van der Veen pootje gehaakt en wees arbiter Steven Vos resoluut terecht naar de stip. Lesley op de Haar was bij afwezigheid van Koen Otten de aangewezen schutter. Via de keeper en de paal ging de bal tergend langzaam over de doellijn, 1-2.
Hierna volgde een sterke periode van de gastheren. Op de Haar en Otter (via de keeper) zagen hun schoten echter naast en over gaan. Daarna kwam SEH nog een paar keer via de counter gevaarlijk voor Godeke en had de wedstrijd in het slot kunnen gooien, maar verzuimde dit.
Voor de laatste 10 minuten kwamen Gijs Odink en Guus ter Stege in het veld voor Jarno Otter en Niels Lubbers. Deze jongens brachten extra energie en vol overgave werd er voor alles of niets gestreden. In de 89e minuut leek de beslissing te vallen, maar de rechtsbuiten van SEH schoot uit een counter de bal voorlangs. Vanwege veel tijdrekken van SEH kant  trok Vos nogal wat extra tijd bij.
In de 100e minuut kreeg Bruchterveld nog een corner. Alles wat rood-wit-blauw was trok mee naar voren, zelfs keeper Koen Godeke. En toen de bal in een scrimmage op de vijf meter lijn bleef hangen, was het Gijs Odink die het leer snoeihard tegen de touwen schoot, 2-2.
Een bittere pil voor SEH dat de overwinning op zak leek te hebben, een opsteker voor Bruchterveld dat uiteindelijk de morele winnar was van deze technisch slechte, maar spannende wedstrijd.

Volgende week de derby uit bij de buren in Banthum.

Hieronder een aantal foto’s van de wedstrijd!