Bruchterveld neemt volle buit mee uit Havelterberg!

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd naar FDS uit Havelterberg op het programma. Een ploeg die net als de uitploeg tot dan toe het volle pond behaalde uit 2 wedstrijden met een indrukwekkend doelsaldo: 12-1. Kortom, een geduchte tegenstanders met veel spelers die elders op een hoger niveau hun kunsten vertoond hebben.

Bruchterveld trad aan in de volgende opstelling: Wouter Huisjes, Nick Ros, Koen Otten, Rob Lubbers, Maikel Ros, Robbert Reinders, Rienk van der Veen, Roland Strijker, Niels Lubbers, Bas Waterink en Lesley op de Haar.

Voor veel spelers van Bruchterveld was het waarschijnlijk de eerste ervaring met een helft tegen de berg op spelen en een helft van de berg af. Een vreemde bijkomstigheid op een toch al idyllisch sportpark J.D. Maurikveld.

De eerst e helft kenmerkte zich door twee ploegen die de grens van het toelaatbare opzochten. De scheidsrechter van dienst had z’n handen dan ook vol aan beide ploegen. Goed zichtbaar was dat FDS over een aantal voetballers met uitstekende technische vaardigheden beschikte, waarmee met name de middenvelders de handen meer dan vol hadden. Daar tegenover stond een Bruchterveld dat vanaf het begin uitstraalde alles te willen geven voor een goed resultaat. Halverwege de eerste helft moest Bruchterveld noodgedwongen een wissel toepassen omdat Maikel Ros niet verder kon. Frank Altena was zijn vervanger. Qua kansen ging de eerste helft gelijk op, waarbij FDS een grote kans miste door een scherpe voorzet huizenhoog over te schieten. Bruchterveld daarentegen werd, naar het schijnt, onterecht teruggefloten voor buitenspel en hiermee werd de vrije doortocht van Bas tenietgedaan. Op slag van rust dan toch de voorsprong voor Bruchterveld. Een scherp aangesneden hoekschop van Niels Lubbers werd bij de tweede paal keurig binnen gekopt door zijn broer Rob. Een lekker moment om te scoren en niet lang daarna floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

De tweede helft ging voor Bruchterveld tegen de berg op. In de eerste twintig minuten van de tweede helft ontwikkelde FDS druk op de verdediging van Bruchterveld. Met goed positiespel en een relatief groot veldoverwicht werd Bruchterveld achteruit gedrongen, maar het leidde niet direct tot grote kansen. Halverwege de tweede helft kreeg vleugelaanvaller Nick Jansen de bal voor zijn linkerbeen en schoot deze loeihard in de kruising, een beauty en op dat moment een terechte gelijkmaker. FDS leek door te drukken, maar dit kwam bedrogen uit. Bruchterveld kwam beter in de wedstrijd en kwam minder in gevaar. Trainer Keuken bracht verse krachten in met Martijn Huisjes en Gijs Odink, dit bracht meer vastigheid en mogelijkheden om de voorin de bal wat meer vast te houden. De wedstrijd leek uit te lopen op een gelijkspel, echter ging Niels Lubbers binnen de beruchte lijnen over het been van een FDS-verdediger. Een domme overtreding met een terechte strafschop en veel commentaar van FDS tot gevolg. De strafschop werd in de 85e minuut onberispelijk binnengeschoten door Koen Otten. In het vervolg van de wedstrijd hield Bruchterveld de rijen goed gesloten en had zelfs nog verder uit kunnen lopen als het wat effectiever met de geboden ruimte was omgesprongen. Een collectieve teampresentatie heeft Bruchterveld deze middag een heerlijke driepunter opgeleverd!

FDS viel naast het technisch vaardige spel ook op door het vele commentaar op de leidsman. Met name een ongelukkig handsbal in het Bruchtervelder strafschopgebied had naar hen idee een strafschop op moeten leveren en dat was misschien ook wel terecht. Echter de leidsman gaf aan het niet te hebben gezien en dan houdt het op. Voor een ploeg met zoveel kwaliteit lijkt het een zwaktebod om de scheidsrechter aan te wijzen als verantwoordelijke voor een nederlaag.

Volgende week staat voor Bruchterveld de thuiswedstrijd tegen SVV ’56 op het programma. Komt allen naar sportpark De Noppenweide!