Na een welverdiende vakantie en twee weken training was er gisteren de eerste oefenpot van Bruchterveld 1.
Nog niet iedereen was terug van vakantie, maar trainer Arjan Keuken heeft de afgelopen twee weken toch met een grote groep mensen kunnen trainen, waaronder de jeugdspelers Max Smit en Luuk Benjamins én een viertal nieuwe leden.
Van HHC zijn gekomen Luc Roeleveld (20 jr, woont in Bruchterveld), Johan Alberts (30 jr) en de broers Niek (24 jr) en Wilmer (28 jr) Dijk.

De oefenwedstrijd in Nieuw-Weerdinge tegen het plaatselijke NWVV (bekend van vorig seizoen) stond dan ook vooral in het teken van dingen uitproberen om eens te zien wat de beste formatie wordt.

De opstelling in de eerste helft was:
Koen Godeke;
Rik Lenters, Koen Otten, Jarno Otter, Wilmer Dijk;
Luc Roeleveld, Rienk vd Veen, Niek Dijk;
Lesley op de Haar, Luuk Benjamins, Johan Alberts.

Van meet af aan nam Bruchterveld het initiatief en creëerde ook diverse kansen tegen NWVV wat duidelijk nog niet compleet was en waarbij iedereen zichtbaar niet echt afgetraind was.
Binnen twintig minuten had de stand al 0-3 kunnen staan.
In de 23e minuut was het dan toch raak. Een mooie crosspass van Rienk bereikte Johan Albers, die wel raad wist met de geboden ruimte en koel de taaie doelman passeerde, 0-1.
De tegenstoten van NWVV waren in de wedstrijd op één hand te tellen, maar wel gevaarlijk, al moet erbij gezegd worden dat onze verdediging een paar keer ook niet echt sterk acteerde.
Bij de eerste counter vond de spits van NWVV nog een alerte Koen Godeke op z’n weg (nog bij een 0-0 stand), maar in de 25e minuut  pakte hij het geboden cadeautje graag uit en was ook Koen machteloos, 1-1.
Hierna weer diverse kansen voor de Tricolores, maar weer niet scoren.
Bij de derde counter van NWVV was het echter wel opnieuw raak, 2-1 met de rust.

In de tweede helft kwamen Berjan Altena, Max Smit (debuut) en Rob Meijerink in het veld.
Er werd wat geschoven met de poppetjes en dit kwam met name de verdediging ten goede.
Ook nu bleef het een eenrichtingsverkeer en was het wachten op de gelijkmaker. Deze kwam in de 62e minuut van de voet van Luc Roeleveld uit een rebound.

In de 70e minuut werd er wederom flink gewisseld. Zo mochten ook de vakantiegangers Gijs Odink, Frank Altena, Roland Strijker, Wouter Huisjes en Rob Lubbers nog even weer aan het vers gemaaide gras ruiken.

Wouter mocht nog één keer redden op de enige kans van NWVV in de tweede helft. Hij deed dit met glans.
Max beleefde een prima debuut en was net als de andere jongeling Luuk zeer nadrukkelijk aanwezig. Beiden hadden zelfs kunnen scoren, maar blijkbaar was dat nog net een brug te ver.
Zij sluiten na dit weekend weer aan bij de JO19, maar als zij zich zo blijven ontwikkelen en met deze instelling komen we ze ongetwijfeld in de nabije toekomst weer tegen in onze hoofdmacht.
De opgedane ervaringen bij het eerste moeten ze nu eerst gebruiken bij hun eigen team.

Ondertussen bleef Bruchterveld maar kansen creëren.  Dat er nog slechts twee kansen werden benut was een wonder tegen een team wat naar het eindsignaal snakte.
Gijs Odink van dichtbij en Wilmer Dijk vanaf 20 mtr bepaalden de eindstand op 2-4.
Een dik verdiende overwinning (een uitslag die ook 4-10 had kunnen zijn), er gebeurde veel, aanvallend voetbal, maar ook een leermoment voor Keuken vwb de verdediging in de eerste helft.

A.s. donderdagavond 24 augustus is de volgende oefenpot, uit tegen Hollandscheveld om 20:00 uur.

Bij de foto:
vlnr:  Niek Dijk, Wilmer Dijk, Max Smit, Luuk Benjamins, Johan Alberts en Luc Roeleveld.