Onder tropische omstandigheden oefenden Zwolsche Boys en vv Bruchterveld tegen elkaar op sportpark Jo van Marle.
Er werd volop gezweet en de drinkpauzes waren zeer welkom. Zelfs de trouwe supporters hadden de koppakkingen goed lek.

Dan de wedstrijd.
Beide teams met een grote selectie vandaag. Er werd dan ook weer volop gewisseld. Aan Bruchterveld kant waren er in beide helften positieve momenten, maar eerlijkheidshalve moeten we ook constateren dat de Boys er met name vanuit de omschakeling soms wel gemakkelijk door kwamen.
Gelukkig was Kevin op de Haar goed bij de les en hield hij het doel schoon voorlopig.
De beste aanval van de gasten was na ruim een kwartier over de gehele linker vleugel die werd besloten met een prima krullende bal van Lesley op de Haar, maar slechts de buitenkant van de paal werd geraakt.
Aan de andere kant was het meteen daarop wel raak. Eerst kon Kevin een vrije trap nog onschadelijk maken, maar uit de aansluitende corner schoot de zwaarlijvige spits en aanvoerder vanaf twintig meter hard raak.
Bruchterveld kon het voetballend wel bij benen en was misschien op dat  vlak wel beter dan de Boys, maar deze jongens speelden veel effectiever. Er waren een paar postbodes actief bij de Tricolores, maar de bal is niet voor niets rond, zodat je hem naar je medespelers kunt plaatsen. Een duidelijk verbeterpunt voor de volgende wedstrijd.
Tot de rust hield Kevin zijn doel verder schoon.

In de tweede helft veel wissels, zoals reeds gezegd.
De beste kansen voor de Tricolores waren voor Luc Roeleveld en Gijs Odink.  Ze speelden elkaar goed vrij, maar of de keeper lag inde weg of het schot ging net naast.
Dan komt er ook nog een stukje slimmigheid om de hoek, daar waar Niels Lubbers wellicht een penalty had kunnen versieren,  lukte dat de aanvoerder van de Boys wel door stevig tegen Marco van Laar aan te gaan leunen.
Kevin stopte de strafschop, maar de rebound werd wel hard binnen geschoten, 2-0.

Maikel Ros was inmiddels ook in het veld gekomen en zijn schot met z’n chocoladebeen trof de onderkant van de lat en de verkeerde kant van de doellijn. Dat had een beter lot verdiend.
In de slotminuut kregen de gasten dan toch hun doelpuntje. Luc Roeleveld draaide op de zestien meter goed weg van z’n tegenstander en schoof de bal netjes in de uiterste hoek.

Al met al weer een nuttig potje voetbal, maar er is nog veel werk aan de winkel.

Dinsdagavond 18 aug oefent Bruchterveld thuis tegen tweedeklasser SV Dedemsvaart.