Vv Avereest en vv Buchterveld zijn twee ploegen die samen met DKB strijden om de hoogst haalbare positie in de 4e klasse D, de tweede plaats.
Twee ploegen die niet veel voor elkaar onder doen, maar VVA begon met drie punten voorsprong aan deze topper.

In het eerste half uur liet VVA zien waarom het tweede stond. Bruchterveld kwam nauwelijk van de eigen helft af en het was aan de uitstekend spelende doelman Huisjes te danken dat de ploeg al niet na een half uur op een 2-0 achterstand kwam.  Tussendoor was een schotje van Op de Haar het enige wapenfeit van Bruchterveld kant.
Maar toen de storm van VVA wat ging liggen namen de gasten de wedstrijd over en kwamen wat meer in de zestien van VVA. Gescoord werd er echter niet.
Zo kwam de rust met 0-0.

Na de thee gingen de Tricolores uit Bruchterveld met de koude wind in de rug verder waarmee ze geeindigd waren, de wedstrijd controleren.
De eerste kans was echter weer voor VVA, opnieuw was het Huisjes die een doelpunt voorkwam.
Toen Rob Meijerink Gijs Odink kwam aflossen in de 55e minuut kreeg het spel van de gasten meer diepgang. De snelheid van Meijerink zorgde voor meer dreiging.
Na een diepe bal was Alberts dichtbij de 0-1 met een lob van grote afstand, helaas was het doel net een metertje te laag.
Met het inbrengen van Niels Lubbers voor Niek Dijk werd de aanvallende intentie van trainer Keuken nog duidelijker.
Meijerink bracht de bal in de zestien en in de scrimmage die ontstond was het een VVA-er die de bal duidelijk met hand beroerde, maar arbiter Wolterink zag er niks in.
De hoogtepunten volgen elkaar nu snel op.
VVA had een snelle uitval en de spits was doelman Huiisjes al voorbij en leek de bal in het lege doel te schuiven, echter met een uiterste krachtinspanning wist de sterk spelende A-junior Thijs Nijman de bal voor de doellijn weg te werken. Geen 1-0 dus.
Meteen aan de andere kant weer een geval van hands. Opnieuw geen strafschop. Vervolgens een corner en een kopbal van Lubbers op de lat. De 0-1 hangt in de lucht, wordt er aan de kant gezegd.
Koen Otten heeft dit blijkbaar gehoord en schiet de bal van dichtbij onhoudbaar in het dak van het Avereester doel en dat met nog 12 minuten op de klok.
VVA offert een verdediger op voor een extra aanvaller. Dat geeft meer druk naar voren, maar ook meer ruite voor de counter.
In de 87e minuut lijkt de wedstrijd beslist als in een scrimmage Johan Albert het hoofd koel houdt en de bevrijdende 0-2 binnen werkt.
Wedstrijd gespeeld denk je dan. Maar als VVA in de 90e minuut toch de 1-2 maakt wordt het toch weer even bibberen en niet alleen van de kou.
Omdat er ook in de blessuretijd niet meer wordt gescoord is voor Bruchterveld de buit binnen.
Een niet onterechte uitslag, maar hoe had het kunnen lopen als VVA voor rust wel de kansen had benut? Maar “wat als” telt niet, wat wel telt is de uitslag.
Door deze uitslag staan vv Bruchterveld, vv DKB en vv Avereest op een gedeelde tweede plaats, met ieder 25 punten uit 12 wedstrijden.

Komende zaterdag is vv Bruchterveld vrij. Op 10 maart spelen de Tricolores uit bij SC Rijjsen.

Opstelling:
Huisjes;
Otter, Ros, Otten, Nijman;
Roeleveld, N.Dijk (70’ N.Lubbers), vd Veen;
Op de haar, Odink (56’ Meijerink), Alberts

Foto’s  van de jarige Jan van der Veen: