ZVO / de Herberg 7 – Bruchterveld 1 3-3 (2-1)
Maandag 15 januari
21.00 uur de Carrousel te Ommen
Scheidsrechter: W.J van Dam

Spelers: Bernard (doel), Gerwin, Klaas, Tim, Gerjon, Gert en Harry
Coaches: Wim

Scoreverloop: 3e min 1-0, 9e min 2-0, 14e min 2-1 (Gert), 30e min 3-1, 32e min 3-2 (Klaas), 36e min 3-3 (Tim)

De eerste wedstrijd in het jaar 2018 van heren zaal 1 is weer gespeeld! Afgelopen maandag 15 januari mochten we aantreden in zaal de Carrousel te Ommen. Tegenstander was ZVO/de Herberg 7, zij staan in de middenmoot van Klasse 4E. We spelen in een competitie waar nagenoeg iedereen van elkaar kan winnen dus ook deze wedstrijd kon alle kanten uit. Enigszins gehavend stonden we aan de start van de wedstrijd. Bernard, sta in de weg, Geertman had een flinke ontsteking aan zijn vinger. Gelukkig keep je doorgaans met je benen dus dit mocht de pret niet drukken.
Het begin was wat aftasten en hier en daar een spelden prikje van onze kant. Helaas voor ons ging het vlot hierna mis, een doorgelopen speler van ZVO werd bij de tweede paal gevonden en kon simpel intikken, 1-0 achter. Aftrappen en op zoek naar de gelijkmaker, echter niet veel later stonden we tegen een 2-0 achterstand aan te gluren, potverdikke jongens, wakker worden. Er werd een tandje bijgeschakeld en dit leidde tot veldoverwicht met toch een flink aantal dikke mogelijkheden. ZVO speelt graag met de keeper als vijfde man, soms lastig te verdedigen maar ook dikwijls krijgen we de bal op een presenteerblaadje. Helaas voor ons is ook deze wedstrijd de goal voor ons te klein om hem erin te schieten. Toch weten wij in de 14e minuut Gert Nijeboer te lanceren en hij tekent aan voor de 2-1, de zgn. aansluitingstreffer. Daarna werd ons ook nog een loepzuivere penalty ontnomen door de verder redelijk goed leidende scheidsrechter van dienst. De wedstrijd kabbelt wat voort tot aan de rust.
Voor ons een moment bij uitstek om de neuzen de juiste kant op te zetten en met frisse moed te starten aan de tweede helft. Alle goede intenties konden snel in de prullenbak, aangezien ZVO in de 30ste minuut de 3-1 op het scorebord laat noteren. Zoals wel vaker deze competitie tonen we veerkracht en doen we ons uiterste best om wederom de aansluitingstreffer te scoren. Dit gelukt ons in de 32e minuut. Klaas maakt een prachtige goal en laat nog maar eens zien dat hij van grote waarde is. Niet lang hierna tekent Tim voor de 3-3, een bekeken schot die de keeper op bekeken wijze en vrij schlemielig door de vingers liet glippen. Hierna was er één ploeg die dicteerde en kans op kans kreeg. Maar een kans is één, een kans afmaken is wat anders. Het geluk zat niet mee, typerend in deze was de pegel van Klaas die via de rechter paal op de linker paal klapte, helaas niet in het netje. Al met al een gelijkspel waar zeker meer in had gezeten.
As. Woensdag spelen we in de Meet, tegen STEVO. Uit hebben we in de absolute laatste seconde gelijk gespeeld dus we hebben wat recht te zetten. Ik zou zeggen komt allen en laat u gelden.