ZV Ommen 4 – Bruchterveld 1 3-4 (1-1)

Maandag 6 september 2021 20:00 uur
De Caroussel te Ommen
Scheidsrechter: L. van Meenen

Spelers: Wouter, Koen, Martin(c), Bas, Arno, Tim
Scoreverloop: 18e min 0-1 (Bas), 21ste min 1-1, 26ste min 2-1, 30ste min 2-2 (Bas), 37ste min 2-3, 43ste min 3-3, 45ste min 3-4 (Tim)

Ruim 11 maanden na de laatste wedstrijd van vorig seizoen is het dan eindelijk zover. De eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen. Hiervoor hebben we vriendschappelijk gespeeld tegen HHC 4 die we verdienstelijk wisten te winnen met 5-3. Een bekerwedstrijd geldt vaak als opwarmertje voor de competitie en we zijn blij te melden dat we er nog een bekerwedstrijd bij aan mogen plakken.

ZVO trad aan met een relatief nieuw team als we de begroetingen van de tegenpartij mochten geloven. Wij daarentegen traden aan met onze bekende namen, alhoewel er ook wel wat ontbraken. Met z’n zessen zouden we het ook wel redden, zo meldde Klaas, zwaaiend met zijn wisselschema. De wedstrijd werd geleid door de heer L. van Meenen, 81 jaar jong en nog steeds actief als scheidsrechter, hulde daarvoor.

Dan de wedstrijd, ZVO zakte, net als ons, redelijk ver in, maar toch konden we redelijk goed combineren en onze spits inspelen om zo tot kansen te komen. Helaas ontbrak hier en daar de scherpte om deze om te zetten in doelpunten. ZVO probeerde met hun handige voetballers hier en daar wat speldenprikjes uit te delen. Uiteindelijk maakte Bas na 18minuten de openingstreffer, waarna ZVO door verschillende poortjes de gelijkmaker kon noteren.

Na rust begonnen we niet zo scherp, wat resulteerde in een 2-1achterstand. We lieten ons niet gek maken en wisten dat we het betere van het spel hadden. We konden nog steeds Bas goed vinden en hij zorgde er dan ook voor dat het verschil weer 1 in ons voordeel werd. De wedstrijd golfde op en neer en we kwamen door een mooi doelpunt van ZVO weer op gelijke hoogte. Keep pushing zou Max zeggen en dat liet Tim zich geen tweede keer zeggen. Met een Messiaanse frommelgoal wist hij tegenstanders, keeper en teamgenoten op het verkeerde been te zetten en tot ieders verbazig rolde de bal het doel in. We kwamen niet meer in gevaar en konden zodoende de punten in de tas stoppen.

De eerste competitiewedstrijd staat gepland op woensdag 29 september tegen HHC 5, om 20:30 in de Slag in Hardenberg.