Bruchterveld 2 – Hardenberg 2 (1-0) 1-1

Zaterdag 09-03-2024

In onze vertrouwde 442 formatie traden we aan tegen het altijd lastige Hardenberg.
Kan me niet heugen wanneer we dit affiche voor het laatst op onze sloffen uitspeelden, altijd wel spanning tot het einde.
Voor de wedstrijd aan werden er hier en daar nog wat praatjes gemaakt met wat bekenden maar toen het eerste fluitsignaal klonk waren er geen aaien over de bolletjes meer te bespeuren.
Er moest gestreden worden om elke cm, en dat werd er ook. Vanaf de kant zag het er erg rommelig uit maar als je daar doorheen keek zag je een boeiende pot voetbal.
Hardenberg zocht toenadering tot de bovenste 3 plekken van de competitie en wij op onze beurt weer naar Hberg toe.
Wij mochten na een voorzet van Lesley juichen want Niels stond daar klaar om de afvallende bal binnen te schuiven.
Ruststand 1-0.
Na de rust werd er wat gewisseld en speelden we richting de kantine. De 2-0 hing in de lucht, zeker in de laatste fase toen Hberg één-op-één ging spelen en ze alle ballen de 16 in pompten met daardoor ruimte achter hun verdediging. Helaas waren we niet scherp genoeg om hiervan gebruik te maken en tot overmaat van ramp blesseerde onze in vorm verkerende spits Bekman ( 3 uit 2 ) zich dusdanig dat hij na de wedstrijd op krukken terug te vinden was. Sterkte ermee!!
In de laatste minuten werd het zoals ik aan het begin van dit stukje ook al vermeldde bij wedstrijden tegen Hberg toch weer spannend.
Met man en macht waren we aan het tegenhouden met tussendoor speldenprikken van onze kant.
Door de lange blessurebehandeling kwamen er 10 minuten bovenop de reguliere 90 en was het hopen dat elke tegenaanval (veelal in de vorm van corners) de laatste zou zijn.
Toch kregen we de spreekwoordelijke deksel in de laatste minuut op de neus.
Alles en iedereen in onze 16 en via een carambole wat best een behoorlijk schot was plofte de bal toch achter ons uitstekende keepende Kevin en strak spelende verdedigende lijn. 1-1.
Met deze puntendeling schieten beide teams niks op.
Volgende week uit bij HHC moeten weer 3 punten bijgeschreven worden willen we nog een aanval op de top 4 doen. Dit kan als we als we als team op deze manier blijven werken.

Auteur: BW