Na donderdag weer samen getraind te hebben met de jeugd werd het vaste tijd stip van 13:30 weer afgesproken. Het weer was niet zo best en het waaide hard over de Noppenveste. Deto 3 stond op het programma voor het Twidde. In de stand van de competitie stonden de ploegen dicht bij elkaar dus een overwinning kon een concurrent minder beteken.

Om 13:30 precies werden weer naar de kleedkamer gestuurd en begon het omkleden voor deze mooie pot! De warming begon moeizaam omdat de ballen op het laatste moment nog voor de dag moesten komen. Het liep voor de rest van de warming-up standaard. de spelers controle werd weer gedaan en we konden het veld betreden. Het was inmiddels droog maar de wind waaide nog wel hard. De thuis ploeg wou graag de eerste helft tegen de wind in spelen. De aanvoerder won de toss en we konden blijven staan om tegen de wind in te beginnen.

De wedstrijd begon en de uitploeg begon goed en scoorde vrij vroeg in de wedstrijd al de 0-1. De thuis ploeg wou graag op bouwen en dat lukte aardig goed tot dat er een paar ballen naar het middenveld niet aan kwamen. De uitploeg kon de bal op pikken maar maakte niet goed gebruik van de kansen. Maar toch scoorden ze de 0-2. Uit een cornerbal werd de bal half hangend door de wind bij de 2e paal gebracht. Deze kon makkelijk binnen gelopen worden en zetten de stand op 0-2. Er lag veel ruimte op het midden veld voor de thuis ploeg. Er werden een aantal schoten gelost op de goal maar dat haalde niks uit. Tot de onze verdedigende middenvelder de bal kreeg en ruim de tijd had om aan te leggen. De bal ging links in de hoek en de keeper stond aan de grond genageld. De aansluitingstreffer werd net voor rust gemaakt. Er was dus nog hoop voor de thuisploeg.

Na wat welkome warme thee begon de tweede helft weer. Deto kwam weer goed uit de start blokken en scoorde binnen 5 minuten al de 1-3. Een flinke domper voor de thuisploeg maar die wisten wel dat er minstens 1 punt was te behouden. Er werd steeds beter onder de druk weg gespeeld en we kregen steeds meer bal bezit. Na een wisseling in het veld werd in de 57e minuut gescoord door de thuis ploeg. door het gouden chocolade been van 1 van de spelers van Bruchterveld werd de 2-3 binnen geprikt. Een ruime 5 minuten later werd vanuit een vrije trap de bal in eigen goal gekopt. De centrale verdediger van Deto verlengde de bal goed, althans voor het Twidde want die kwamen zo op gelijken hoogte. (3-3) de thuisploeg rook bloed en ging volle vaart voor de winst! Na nog wat wisselingen in het veld om sowieso 1 punt vast te houden gingen we verder. Na de gelijk maker duurde het niet lang en de 4-3 lag snel in de netten. Door een diepe bal vanuit achteruit werd een spits weg gestuurd. Die won het duel en legde de bal af op de anders spits. De bal leek eerst te hard te zijn maar de bal werd van af de achterlijn toch goed benut. De linkspoot schoot de bal in de verre hoek en de thuisploeg stond voor. De uitploeg zette alles op alles op nog een goal te kunnen maken maar de stugge verdediging van Bruchterveld hield goed stand. De 90 minuten waren voorbij en de punten waren binnen. Het Twidde heeft goede zaken gedaan en kan nu kijken naar een eventuele top 4.