Bruchterveld heeft het traditioneel niet gemakkelijk op sportpark de Koerbelt in Rijssen.
Gisteren ging het echter een stuk eenvoudiger.

Bruchterveld nam zoals verwacht vanaf het begin het initiatief. Veel goede bedoelingen eindigden echter in ‘net niet’, mede veroorzaakt door het het zeer matige en hobbelige veld.
Zo rond het halfuur ontstonden de eerste grote mogelijkheden voor de Tricolores. Eerst zag een opstomende Berjan Altena zijn punter via de binnenkant paal terug het veld in komen. Kort daarop ging een inzet van Niels Lubbers maar net naast en het schot van Jarno Otter had gewoonweg tussen de palen gemoeten.
Er kwam hulp van Sportclub aan te pas om de 0-1 op het scorebord te krijgen. Beste man van Sportclub, William Witten schoot tegen Johan Alberts op en de bal bleef wat vreemd hangen, iedereen keek ernaar, maar Luc Roeleveld reageerde attent, pikte de bal op en schoof ‘m strak onder in de hoek.
Een meer dan verdiende 0-1 ruststand, want de gevaarlijkste actie van de gastheren kwam nota bene van twee meisjes, de pupillen van de week, die de bal wel in het doel wisten te krijgen.

Sportclub kwam beter uit de kleedkamer dan ze erin ging.
Na zo’n vijf minuten was er een grote kans, de inzet ging echter ruim voorbij aan het doel van Huisjes. Binnen de minuut was het aan de andere kant wel raak. Albers draaide goed weg bij z’n man en lanceerde een perfecte voorzet, waar Niels Lubbers z’n hoofd tegenaan zette en de bal naar de verre hoek dirigeerde. Keeper Ronnie Nijland was opnieuw kansloos.
Hiermee was de wedstrijd beslist, voor zover dat nog niet ’t geval was. In de periode hierna werd Bruchterveld wat slordig en hobbelde de wedstrijd wat voort.
Met nog zo’n kwartier op de klok kreeg Sportclub zowaar nog een grote kans, Huisjes bleef staan waar uitkomen wellicht gewenst was, maar het schot van de linkerspits ging voorlangs.
Amper enkele minuten later werd het toch 0-3, toen de ingevallen Op de Haar een bal met z’n chocoladebeen prima binnen schoot.
Dijk en Lubbers werden vervangen door Reinders en Lenters. Het was laatstgenoemde die een prima voorzet op Op de Haar gaf, die vervolgens zeer koel en technisch beheerst afronde.
De eindstand van 0-5 werd bepaald door Altena die vandaag weer eens ouderwets op dreef was. Zijn strakke schuiver vanaf de hoek zestien verdween in de verre hoek achter de kansloze Nijland.

Een goede, maar ook noodzakelijke overwinning op een sympathieke tegenstander die een maatje te klein was vandaag. De Tricolores blijven zo op de tweede plaats in de ranglijst, waar ook Avereest verblijft na de knappe overwinning op DKB.

Komende zaterdag speelt Bruchterveld thuis tegen Daarlerveen.

Opstelling:
Huisjes;