Afgelopen donderdag oefende onze “Protos-selectie” in de zaal in Bergentheim traditiegetrouw tegen de buren.

Leider Ben Fokke, die helaas aangegeven heeft aan het einde van dit seizoen te willen stoppen, had het toernooitje weer prima geregeld.
Scheidsrechter Gerwin Maathuis had deze avond een fluitmarathon, want hij mocht alle 6 wedstrijden in goede banen leiden.

De selectie bestond deze avond uit:
Doel: Wouter en Koen, ieder anderhalve wedstrijd.
Verder: Jarno Otter, Rienk van der Veen, Niels Lubbers, Robbert Reinders, Rik Lenters, Gijs Odink, Nick Ros en Lesley op de Haar.
Dinsdag komt daar nog Rob Lubbers bij en zullen er ook weer wat moeten afvallen. Een team bestaat uit een doelman, 4 veldspelers en max. 3 wisselspelers. De tweede keeper zit op de tribune. De staf mag ook uit max. 3 personen bestaan (Arjan, Ben en Esmée).

Bruchterveld begon verdienstelijk tegen Bergentheim van coach Eddy Eggengoor met een 3-3 gelijkspel.
Doelpunten van Rienk, Lesley en Gijs.

Daarna was Mariënberg de tegenstander. Het team van “onze” Hans  stelde enigszins teleur, alhoewel het in Frank Pullen een zeer gevaarlijke vervanger had  voor de afwezige Rolf Hofsink.
De Tricolores wonnen met 2-1.  Doelpunten Rienk en Lesley.

De laatste wedstrijd was tegen Kloosterhaar, waar Zwier Ekkel de zaalcoach is.
Na een achterstand, kon de 2-1 voorsprong niet worden vastgehouden. Een 2-2 gelijkspel was de uitslag.

Hierdoor werd Bergentheim 1e, Bruchterveld 2e, Kloosterhaar 3e en Mariënberg 4e bij dit mini-toernooitje.

Een nuttige avond, omdat het duidelijk is dat er in de zaal toch wel andere capaciteiten worden verlangd dan op het grasveld. De een past zich hier wat gemakkelijker op aan dan de ander.

Dinsdagavond 27 dec. is de 1e ronde van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi.
In 20 sporthallen strijden weer 100 teams tegen elkaar.

Bruchterveld treedt aan in poule L in de Sporthal in Veenoord (Nieuw-Amsterdam) tegen achtereenvolgens Twedo (zon; Veenoord, 3e klasse),  Zandpol (5e klasse zon),  Hoogeveen (zat, 4e klasse) en SVV’04 (3e klasse zon).
Eerste wedstrijd is om 18:30 uur.

Er rijdt een bus van Bruchterveld naar Veenoord. Deze vertrekt om 17:15 uur. Zie elders deze website voor opgave.