Bruchterveld 1 – Hardenberg ’85 1 1 – 1 (1 – 0)
Dinsdag 15 januari 2019
21:30 uur in Sporthal de ‘Slag’
Scheidsrechter: dhr. H.J. Pastink uit Almelo

Spelers: Bernard Geertman (doel), Henri Eggengoor, Harry Bolks,
Jarno de Weerd, Gerjon Otten, Tim van der Veen, Gert Nijeboer en Marin Otter

Coach: Wim Otten en Gerwin Stegeman
leider: Bernard Geertman

Scoreverloop: 1e min 1-0 (Henri), 46e min 1-1

Tegen negen uur, kwart over negen druppelen de hoofdpersonen van deze avond de zaal binnen. Mooi op tijd, hier en daar een grapje maar ook enkele serieuze noten. Vandaag kunnen we een mooie stap maken, als we vandaag winnen dan…en nog enkele krachttermen passeren de revue. Bernard zegt niet veel en is volledig gefocust op de aanstaande minuten. Na de gebruikelijke warming up, spelerscontrole en tos kan dan eindelijk de wedstrijd beginnen. En dat we begonnen zijn blijkt al na zo’n 30 seconden, hupakee de 1-0 is een feit, oef dat is een mooi begin. Een ietwat rommelige aanval wordt prima afgemaakt door onze topscorer. We voetballen vrij degelijk en vanuit de omschakeling proberen we e.e.a. te forceren. Dit lukt bij vlagen vrij aardig, alleen de afronding is nog niet helemaal top. Toch kunnen we stellen de wedstrijd onder controle te hebben, Hardenberg ’85 noteert weinig tot geen kansen in het eerste bedrijf, ook zetten ze geen druk waardoor we redelijk aan het voetballen komen. Samengevat de eerste helft is duidelijk voor ons, helaas stond de keeper van Hardenberg een goede pot te keepen. In de rust wat tactische woorden heen en weer, met name dat we te afwachtend voetballen, druk erop zetten en fouten van de tegenstander forceren, dat is het devies.
De tweede helft gaat redelijk voortvarend, waarbij we minimaal 4 keer het aluminium raken, de keeper van Hardenberg staat nog steeds hoogst irritant in de weg (maw goed te keepen). De 2-0 wil maar niet vallen……..Hardenberg heeft in het tweede bedrijf volgens mij 3 goede kansen gehad, waarbij elke keer Bernard het eindstation was. De minuten tikken weg en de overwinning komt steeds dichterbij. Helaas voor ons viel in de 46ste minuut toch de tegentreffer, waarbij Bernard in eerste instantie nog de bal kon keren, helaas de ‘rebound’ was voor Hardenberg. Nondeju, een tegenvaller. We proberen nog een goal te forceren, maar helaas het mocht niet zo zijn deze avond. Al met al een redelijk solide pot, waar we met vlagen te afwachtend gevoetbald hebben. Weinig kansen weggegeven, maar ook te weinig kansen verzilverd. Hardenberg was zichtbaar blij met het gelijke spel, bij ons overheerste teleurstelling, al is de concurrentie niet ingelopen. We staan nog steeds ongeslagen aan kop met 29 punten uit 11 wedstrijden. Waarbij de concurentie op gepaste afstand volgt, zowel nummer twee als drie hebben 12 wedstrijden en 25 punten.
As dinsdag 22 januari spelen we een uitwedstrijd tegen HHC 10 in de Slag. Aanvang, 19:30 uur, komt allen.