Dedemsvaart 2 – Bruchterveld 1 1-2 (0-1)

Woensdag 14 februari
21.00 uur de Citadel in Dedemsvaart
Scheidsrechter: G.Erkin uit Enschede

Spelers: Koen G (doel), Gerwin, Gert, Henri, Gerjon, Martin, Harold
Coach: Wim Otten, Bernard Geertman
Fotograaf: Harry Bolks

Scoreverloop: 11e min 0-1 Henri Eggengoor, 37e min Harold Muis 0-2, 39e min 1-2

Na een serie met wisselvallige resultaten, werd er vorige week in de topper tegen HHC 8 weer een goede teamprestatie neergezet met een 5-3 overwinning. Omdat de jacht op de titel graag door ons doorgezet wordt was dit ook nodig. Dit was ook van belang om de wedstrijd tegen Dedemsvaart 2 een stuk belangrijker te maken. Hierdoor werd deze wedstrijd namelijk een ware kraker. Wij begonnen de wedstrijd als koploper en wilden dit graag zo houden. Met 2 punten voorsprong op de ranglijst op nummer 2 Dedemsvaart (weliswaar met 2 wedstrijden minder) moest er gewonnen worden. Met een aantal wijzigingen in de selectie op de wedstrijddag, kwam iedereen mooi op tijd aan in de kleedkamer om ons voor te bereiden op deze zware wedstrijd. Een flauwe grap links en rechts, paar baantjes heen en weer lopen als warming-up en kort even de bal aanraken moest ook deze keer genoeg zijn als voorbereiding op de jonge jongens van Dedemsvaart 2. De scheidsrechter had er zin in en begon strak op tijd aan de wedstrijd die hij goed leidde. Het werd mede hierdoor een sportieve wedstrijd en zo zie je maar, dat je hiervoor twee sportieve teams nodig hebt. Dan is het voor de scheidsrechter ook goed te doen.

Het eerste balbezit (de aftrap) ging deze avond naar ons en dit werd direct een grote kans. We hadden zo binnen 30 seconden al op voorsprong kunnen komen, maar het werd uiteindelijk een corner. Na dit snelle wapenfeit van onze kant werd het al snel duidelijk dat we het zwaar zouden krijgen vanavond. Met veel loopvermogen, snel spel en individuele acties van Dedemsvaart was het moeilijk om goed druk te zetten op deze tegenstander. We hielden het echter goed compact en gaven weinig weg. De eerste goal werd dan ook door ons gemaakt (0-1). Na een mooie pass van Gerjon (of niet Wim?) op Henri, maakte diezelfde Henri een individuele actie waarmee hij de verdediger en keeper uitspeelde en scoorde. Dit speelde ons in de kaart omdat we ons eigen spelletje konden blijven spelen en hierdoor toch een aantal mooie kansen creëerden in de eerste helft. Wel moeten we erkennen dat Dedemsvaart 80 procent balbezit had en ook een aantal goede schoten afvuurde op onze keeper Koen. Die stond echter elke keer op de goede plek en wist zijn doel schoon te houden tot de rust.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet, sterker nog, wij kwamen helaas steeds minder van onze goal af. We hadden echter wel de grootste kansen deze wedstrijd en wanneer we minder slordig waren geweest, hadden we nog veel meer kansen kunnen creëren. We moeten echter ook zo eerlijk zijn, een deel kan aan vermoeidheid liggen en Dedemsvaart zat verdedigend ook overal bovenop. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker. Dedemsvaart werd steeds gevaarlijker en wist ook steeds vaker op onze sta-in-de-weg Koen af te vuren. Ze zullen gek geworden zijn van deze ‘muur’ in de goal, want ze wisten Koen niet te verschalken. Na een aantal leuke kansen van onze kant zonder doelpunt, wist Harold uiteindelijk de 0-2 te maken na een omschakelmoment vanuit balverlies van Dedemsvaart. Helaas voor ons werd het twee minuten later alweer 1-2 na een droge schuiver in de hoek van een Dedemsvaartse voet. Met nog 11 minuten op de klok werd het steeds meer tegenhouden en enkele kansen voor ons om de 3-1 te maken. De keeper van Dedemsvaart ging de laatste vijf minuten ook meedoen in het spel en de bus werd door ons geparkeerd voor eigen doel. Met enig kunst en vliegwerk en de complimenten voor Koen werd het doel toch schoon gehouden en zo trokken we de 1-2 over de streep. Bernard en Wim hadden op de bank geen stem en nagels meer over, maar dat mocht de pret niet drukken. Met nog 6 wedstrijden te gaan hebben we het niet in eigen hand, maar blijven we wel meedoen om de titel!