Bergentheim 2 – Bruchterveld 1​ 3 – 4 (0-3)

Woensdag 11 maart 2020
19:00 uur in Sporthal Mollinckslag
Scheidsrechter: B. Looms

Spelers: Bernard Geertman (doel), Martin Otter, Arno Godeke, Henri Eggengoor, Tim v/d Veen, Gerjon Otten en Gert Nijeboer
Technische staf: Klaas Pullen, Harry Bolks en Wim Otten

Scoreverloop: 13e min 0-1 (Arno), 19e min 0-2 (Henri), 24e min 0-3 (Martin), 28e min 0-4 (Henri), 30e min 1-4, 45e min 2-4, 46e min 3-4

Woensdag 11 maart moesten wij op bezoek bij laagvlieger Banthum 2. Wij waren erop gebrand om eindelijk weer eens 3 punten te halen, dat was dit kalenderjaar nog niet gelukt. Dan moesten we dus wel winnen van de rode lantaarndrager. In de thuiswedstrijd speelden wij gelijk tegen hen, maar dat was voor ons niet ongewoon. Als koning van de gelijke spelen hadden de helft van de wedstijden met een gelijkspel afgesloten.
Na een wat aarzelend begin van onze zijde en enkele snelle uitvallen van B’theim waren we gewaarschuwd, makkelijk zou het vanavond niet worden. Maar we kwamen steeds beter in ons spel. In de 13e minuut wist Arno via een schitterende volley de bal in de kruising te pegelen. Henri verdubbelde de score en in de laatste minuut zette Martin de 0 – 3 op het scorebord. Dit onder luid gejuich en applaus van zijn ouders, die deze avond “toch niets beters te doen hadden”.
Na de wisseling van helft maakte Henri al snel de 0 – 4. We zaten op rozen, 4 voor en 0 tegen dat was dit seizoen niet eerder voorgekomen. We kregen meer dan voldoende kansen om de voorsprong verder uit te bouwen, maar tja ze hadden wel een goede keeper. Wij gingen steeds slordiger spelen, hadden veel balverlies en konden mekaar niet meer vinden, het zou toch niet …? B’theim wist vervolgens te scoren en 5 minuten voor tijd werd het 2 – 4 en in de zelfde minuut zelfs 3 – 4. Oei!!! Het werd dus toch nog billenknijpen, met dank aan ons eigen gepruts. Gelukkig was Bernard in supervorm en hij sleept ons de laatste minuten er doorheen. Eindelijk weer eens 3 punten. Onder het genot van biertje was het tijd om na te praten, niet te lang over de wedstrijd, maar meer vooruit kijken naar einde seizoen (Waar gaan wij kegelen?) en zelfs volgend seizoen (Wie stopt er? Wie moet erbij? Komt er een 2e team?).

Inmiddels zijn de komende 2 wedstrijden afgelast vanwege het Corona virus.