Bruchterveld 1 – SSA DVCDedemsvaart3 1-2 (1-1)

Woensdag 24 november 2021
20:30 uur De Slag
Scheidsrechter: de heer Dam uit Dalfsen

Spelers: Wouter (doel),Henri, Koen O, Martin, Bas, Jarno O en Tim.

Technische staf: Klaas (wisselmanager), Wim (assistent manager), Bernard (teammanager)

Scoreverloop: 12e min 0-1, 23e min 1-1 Koen, 1-2 laatste seconde. 🙁

De tegenstander DVC heeft net als ons 4 wedstrijd gespeeld. Ze hebben uit de vier wedstrijden 7 punten behaald en dat is 1 punt meer dan ons. Voordat we de wedstrijd kunnen beginnen werden we eerst gecontroleerd door een beveiliger bij de schuifdeur en vervolgens door de scheidsrechter de heer Dam uit Dalfsen. Tussendoor heeft Dedemsvaart nog even een snel een elftalfoto gemaakt. Iets wat wij ook nog niet hebben gedaan. De eerste minuten waren wij volgens mij onder de indruk dat er geen helemaal geen publiek aanwezig was. Dedemsvaart creëerde snel twee grote kansen maar de spits van Dedemsvaart was nog scherp genoeg. Wim had het voornemen om een aantal belangrijk momenten in de wedstrijd te noteren maar helaas voor mij had Wim maar één kans genoteerd. De rest van de tijd heeft hij volgens mij op het puntje van de bank gezeten van de spanning. Dedemsvaart had in het begin het betere van het spel en kwam in de 12e minuut op de 0-1 voorsprong door een schot van de zijkant. Gelukkig had Klaas dit wel genoteerd op zijn wisselpapiertje. Maar Wim bedankt voor het noteren van die ene kans. Na het doelpunt kregen wat meer grip op de wedstrijd. Door het hoge druk zetten van Dedemsvaart hanteerde we snel de lange bal op onze diepe spits Henri. Maar helaas trof hij vanavond geen doel. In de 2e minuut kregen we op de rand van de cirkel een vrije trap die met een droge knal over grond in de hoek van het doel werd geschoten door Koen. In de tweede helft trok Dedemsvaart zich terug en lieten ze ons wat meer de bal en daarmee loerden ze op een snelle uitval. Maar door onze snelle verdedigers zijn er een aantal uitvallen voorkomen waardoor wij het betere van spel hielden. In de tweede helft kregen we nog een keer een vrije trap op de rand van cirkel maar helaas werd dit schot door de keeper met de grote handschoenen gekeerd. Af en toe kwam Dedemsvaart overtuigend in de aanval en bleef daarmee ook loeren op de overwinning. In de allerlaatste seconden besloot de laatste man mee naar voren te gaan. Hij kapte naar binnen en schoot via de grote teen van Tim de bal in de hoek van het doel en op hetzelfde moment floot de heer Dam uit Dalfsen af voor het einde van de wedstrijd. Een zure nederlaag die gezien het spelbeeld niet terecht was. Helaas moeten we nu wachten tot volgend jaar. Namens het zaalteam wensen we iedereen alvast een gezellig sinterklaas, fijne kerstdagen en een mooie jaarwisseling. Op 12 januari spelen we hopelijk om 19.00 uur de derby tegen Banthum in de Mollincksslag.