Almelo Futsal Combinatie 13 – Bruchterveld 1 2– 5 (1 – 2)
Woensdag 13 maart
20:00 uur Topsporthal IISPA te Almelo
Scheidsrechter: niet gezien

Spelers: Martin, Gert (c), Henri, Jarno, Tim, Bernard, Klaas
Coaches: Wim en Harry

Scoreverloop: 12e min 1-0, 12e min 1-1 (Martin), 16e min 1-2 (Henri), 31e min 1-3 (Henri), 32e min 1-4 (Henri), 45ste min 1-5 (Henri), 49ste min 2-5

Vandaag stond de op 2 na laatste wedstrijd op het programma. Een uitwedstrijd in het verre Almelo in de topsporthal tegenover het Polman stadion van Heracles. Na enig zoekwerk door het doolhof van gangen werd de zaal gevonden waar we onze wedstrijd konden gaan afwerken. Helaas wist de scheidsrechter door het doolhof de zaal niet te vinden (ik denk dat hij nog ergens rondloopt), dus trapten we af zonder scheidsrechter en werd de tijd bijgehouden door Harry. We begonnen afwachtend en een beetje angstig. Liever geen fouten maken, want dat kon nog wel eens beslissend zijn in de titelrace. Almelo kon daarentegen ook geen vuist maken, dus kabbelde de wedstrijd voort tot de 12e minuut. Een mooie actie van de nummer 9 van Almelo zette onze verdediging op het verkeerde been en hij schoot de bal onberispelijk achter de wederom uitstekend keepende Bernard. Hierdoor werden we wel wakker geschud en maakte Martin na een leep balletje van Henri de gelijkmaker. We probeerden de tegenstander wat eerder onder druk te zetten om zo de bal eerder in bezit te kunnen krijgen en ze het gevoel te geven dat er vandaag niets te halen viel bij Bruchterveld. Dat lukte redelijk, maar de afstandsschoten van Almelo waren hard en niet altijd ongevaarlijk. Kort na rust maakte Henri met 2 snelle doelpunten aan alle illusies een eind, maar het blijft zaalvoetbal waarschuwde Klaas, dan kan er van alles nog gebeuren. We controleerden de wedstrijd verder zonder echt grote kansen weg te geven. Zelf creëerden we wel wat kansen, maar het vizier stond niet echt op scherp. Kort voor het einde van de wedstrijd maakte Henri zijn 4e van de avond, die werd opgevolgd door de tweede treffer van Almelo, maar tot een slotoffensief kwam het niet meer. Almelo vond het allang best en snakte, naar eigen zeggen, naar het einde van de wedstrijd.
Met 4 punten voorsprong op de nummer 2, Hardenberg ‘85, kunnen we bij winst in onze volgende wedstrijd de titel veilig stellen. Mocht Hardenberg ‘85 20 maart verliezen in Dalfsen dan is het kampioenschap al een feit zonder dat we spelen. 25 maart spelen we de eventuele kampioenswedstrijd om 20:30 in Almelo. Kom ons aanmoedigen, de entree (en parkeren) is gratis!