HHC 3 – Bruchterveld 1, 2-6 (2-3)
Dinsdag 1 Februari 2022
Sporthal de Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: Dhr. L. van Meenen

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Henri Eggengoor, Bas Waterink, Jarno Otter, Gerjon Otten, Martin Otter (A) en Koen Otten

Scoreverloop:0-1:​8e minuut​Bas, 0-2:​17e minuut​Koen, 1-2:​20e minuut​HHC: Richard Plaggemarsch, 1-3: ​22e minuut​Koen, 2-3:​23e minuut​HHC: onbekend, 2-4:​31e minuut​Bas, 2-5:, 40e minuut​Henri, 2-6:​41e minuut​Henri

Na lange tijd mochten we afgelopen dinsdag weer aantreden voor het echie. Iedereen was op en top gemotiveerd, slechts een kleine zorg over het gebrek aan (wedstrijd) ritme. De week ervoor nog verdienstelijk en prettig geoefend tegen de grensgrangers, dus in ieder geval weer wat minuten in de benen voordat we de 3e klasse weer onveilig mochten maken! Spijtig genoeg zullen we Jarno de Weerd langere tijd moeten missen door een knieblessure. Gelukkig kon hij spoedig geopereerd worden, waardoor hij al volop bezig is met zijn herstel. Heel veel succes en sterke hiermee! Ook was het goed om te merken dat ons flitsende spel weer toegejuicht en bewierookt mocht worden door echte supporters. Gerrit, Martijn en Gerwin, dank voor jullie komst!
Dan de wedstrijd. De aankomende weken is het HHC dat de klok slaat, achtereenvolgens zullen we de degens kruisen met HHC 3, 4, 5 en 2. Om te beginnen met het ervaren team van HHC 3. Het gebrek aan ritme was merkbaar en er ontbrak nog wat Haarlemmer olie in de doorgaans soepele machine. Weten we normaal gesproken ons af en toe aanwezig motorische onvermogen te maskeren door dynamisch en doordacht spel, nu voerde met name het motorisch onvermogen in de beginfase de boventoon.
Kortom, het was weer wennen maar al snel zag je weer wat vertrouwde patronen terugkeren. We hadden vanaf het begin de overhand en drukten dit in de 8e minuut uit in de score door een goal van Jarno na een vloeiende combinatie. Vervolgens waren we dichtbij de 2-0 toen Bas de paal trof, niet lang daarna viel de goal wel na een prachtige assist van Henry. Koen was de maker en we namen wat afstand van HHC. Niet veel later waren we verdedigend te afwachtend en wist oude bekende Richard Plaggemarsch de aansluitingstreffer door een woud van benen aan te tekenen. Nog voor de rust viel er een goal aan beide zijden. Eerst maakte Koen de 3-1 na een snelle counter op aangeven van Jarno, vervolgens had wederom afwachtend verdedigen een tegentreffer tot gevolg. We namen de coaching ‘staan, staan!’ van Wouter erg letterlijk en bleven dan ook en masse staan en daar maakte HHC gretig gebruik van. De ruststand gaf de verhoudingen niet helemaal weer en doel was om dit tijdens de tweede helft in de score tot uitdrukking te laten komen.

Na wat opbouwende kritiek en motiverende opmerkingen van de supportersschare maakten we ons klaar voor de tweede helft. Hier kunnen we kort over zijn, niet in de laatste plaats omdat de schrijver niet helemaal scherp meer heeft wat er allemaal voorgevallen is. Feit is dat we de score verder uitbouwden door mooie goals van Bas en tweemaal Henri. Het vermelden waard is nog wel de solo die Henry begon vlak voor de neus van Wouter, om vervolgens na een angstaanjagende poort bij een HHC-speler het hele veld over te steken en de bal naast te schieten. Een hoogtepunt, al is een veld van 40 meter oversteken na een voetballoze periode toch een heel eind. Niet alleen voor de hoofdrolspeler zelf, maar ook voor het publiek…

Een goede overwinning, heerlijk om weer een wedstrijd te kunnen spelen en vervolgens met elkaar een biertje te drinken in de kantine. We doen goed mee in de subtop, al staat het veld dicht bij elkaar. De aankomende weken voetballen we bijna wekelijks om wat in te lopen op het competitieschema. De volgende krachtmeting is woensdag 9-2 om 20.30 tegen HHC 4, het team waar we de afgelopen periode regelmatig tegen gespeeld hebben. Komt dat zien!