ZVO 5 (Ommen) – Bruchterveld 3 – 9 (3-5)

woensdag 18 april 2019

20.00 uur Carrousel Ommen

scheidsrechter: Henk Borkent (Deventer)

Spelers: Bernard Geertman (doel), Gert Nijeboer, Gerjon Otten, Harry Bolks, Martin Otter, Fons Ramaker en Henri Eggengoor.
Coach: Wim Otten

Scoreverloop: 7e min Ommen 1-0, 8e min Henri 1-1, 11e min Fons 1-2, 13e min Fons 1-3, 14e min Gert 1-4, 18e min Ommen 2-4, 19e min Henri 2-5, 24e min Ommen 3-5, 27e min Fons 2-6, 33e min Gert 3-7, 40e min Martin 3-8 en 44e min Henri 3-9.

Na het behalen van het kampioenschap in Almelo was het even stil rond het zaalteam. Afgelopen woensdag werd in Ommen de laatste competitiewedstrijd gespeeld. De scheids riep voor aanvang van de wedstrijd beide teams bij elkaar om een lang verhaal te vertellen wat wel en niet mocht, wat door het gezelschap braaf maar wazig werd aangehoord. Na zeven minuten spelen opende Ommen de score en nog geen minuut later zette Henri de 1-1 op het scorebord. Daarna wist Fons twee keer de bal goed te onderscheppen van de meespelende keeper en schoof de bal van grote afstand in het verlaten doel. Zo hobbelde deze sportieve wedstrijd met aantal prachtige aanvallen en doelpunten uit naar een eenvoudige 9-3 overwinning. Daarna werden alle cijfers en feiten van het seizoen 2018/2019 op papier gezet worden.
Helaas kwam Gerwin Stegeman dit seizoen niet in actie vanwege een operatie waarvan het herstel wat langer duurde dan verwacht. Harold Muis kon dit seizoen niet vaak spelen vanwege drukke werkzaamheden en oppas. Ook Gerjon Otten kon vanwege een teenblessure niet altijd mee doen. De 50 plussers Harry en Klaas hadden samen een schema gemaakt wie waar en wanneer voetbalde. Wim was helaas al een tijdje gestopt als speler maar fungeerde dit seizoen als een uitstekende coach. Ook Marcel was al een tijdje gestopt maar bleef betrokken bij het team als scheids/coach.
De volgende 14 spelers kwamen dit seizoen in actie incl de beker: Henri Eggengoor (19), Bernard Geertman (18), Jarno de Weerd (17), Martin Otter (17), Gert Nijeboer (17), Tim van der Veen (15), Harry Bolks (11), Klaas Pullen (9), Gerjon Otten (6) en Harold Muis (5) en met dank aan de oproepspelers Arno Godeke (8), Fons Ramaker (5), Wouter Huisjes ( 2) en Koen Godeke (2).
Coach: Wim Otten en af en toe bijgestaan of overgenomen door Marcel Rolfes, Klaas Pullen en Gerwin Stegeman.
Huisfotograaf: Harry Bolks
De doelpunten kwamen via de voet van: Henri 42, Martin 22, Gert 13, Tim 13 , Jarno 10, Fons 9, Arno 3, Harold 2, Klaas 1 en Gerjon 1. In de bekercompetitie werden de doelpunten gemaakt door Tim 3, Martin 2, Klaas 1 en Koen 1.
Bij deze willen wij Marcel bedanken voor het fluiten als er geen officiele scheids aanwezig was.
Op 8 mei volgt er nog een oefenwedstrijdje tegen Hardenberg’85 3.