Almelo futsal combinatie 10 – Bruchterveld 1 6-7 (3-4)
Maandag 16 december om 21:30 uur
Sporthal IISPA te Almelo
Scheidsrechter : G Slagers

Spelers: Bernard Geertman (doel), Martin Otter, Arno Godeke, Henri Eggengoor, jarno de Weerd, Bas Waterink en Tim van der Veen.
Technische staf: Klaas Pullen en Marcel Rolfes.

Scoreverloop: 3e min 1-0, 3e min 1-1 (Henri), 4e min 2-1, 14e min 3-1, 18e min 3-2 (Jarno), 19e min 3-3 (Bas), 22e min 3-4 (Henri), 30e min 3-5 (Henri), 35e min 3-6 (Arno), 40e min 3-7 (Jarno), 44e min 4-7, 47e min 5-7, 50e min 6-7.

Het zaalteam heeft de laatste wedstrijd van 2019 winnend weten af te sluiten. Echter leek het daar in het begin van de wedstrijd helemaal niet op. Al in de 3e minuut mocht Bernard voor de eerste keer vissen. In de daarop volgende aftrap wist Henri, met een bekeken afstandschot, de stand weer gelijk te trekken. Helaas wist Almelo in de wat rommelige beginfase van de eerte helft nog tweemaal het doel te vinden. Gelukkig kwamen we daarna wat beter in ons spel en wisten we de stand nog voor de rust in ons voordeel te doen kantelen. Na de rust wisten we de goede lijn van het laatste deel van de 1e helft door te zetten en zo uit te lopen naar een comfortabele 3-7 voorsprong. Alleen dat het in de zaal nooit zo loopt als je verwacht, bleek maar weer eens te meer. Almelo zette een speler in de goal en wist zo een mannetje meer te creeren op het veld. Hier hadden wij de nodige moeite mee en zo werd het toch nog billenknijpen. In de 50 ste minuut wist Almelo zelfs nog tot 6-7 te komen, maar gelukkig floot de heer Slagers meteen na dit doelpunt voor het einde van de wedstrijd. Zo konden we weer eens 3 punten aan ons totaal toevoegen. Wij staan nu op een keurige 5e plek en op verliespunten zelfs 3e. Voorafgaand aan de wedstrijd was er nog enige consternatie of de kantine in de IISPA hal wel geopend zou zijn…..uit voorzorg had Klaas de nodige versnaperingen meegenomen en zelfs een kratje koude pils om de eventueele overwinning op de parkeerplaats te vieren. Gelukkig bleek het vals alarm en hebben ze in Almelo een vrijwilliger bereid gevonden om onze overwinning in de kantine te vieren.

Al met al een super jaar voor het zaalvoetbal met een kampioensschap en dus nu een goede middenmoter in de 3e klasse.
Bij deze wensen wij een ieder alvast fijne feetsdagen en een sportief 2020!!!