DETO zaal 1 – Bruchterveld zaal 1 5-3 (4-1)
Maandag 3 februari, 21:30 uur
Sporthal de Klaampe in Westerhaar
Scheidsrechter Dhr. J.T.H. Kwast uit Hengelo

Spelers: Bernard (doel), Jarno, Arno, Gert, Tim, Martin en Henri
Leider: Harry

Scoreverloop: 7e min 1-0, 9e min 2-0, 13e min 3-0, 21e min 4-0, 25e min 4-1 Martin, 41e min 5-1, 45e min 5-2 Arno en 45e min 5-3 Gert

Het loopt nog niet zo bij het zaalteam in 2020. We begonnen nog wel zo goed na de korte winterstop met een gelijkspel tegen het in onze klasse ongenaakbare Dedemsvaart. Een wedstrijd waarin we precies deden waar we goed in zijn (en het zat ook wel een beetje mee). Je zou zeggen dat dit toch veel vertrouwen zou geven voor de volgende wedstrijden. Helaas lukt het ons momenteel niet om de goede dingen door te zetten. Normaal gesproken spelend vanuit en gesloten verdediging en wachtend op onze kansen. Zo spelen overigens veel teams in de zaal, maar dit terzijde. Helaas willen de ballen er niet zo makkelijk in en verdedigend laten we nogal de nodige steekjes vallen. Zo ook op maandagavond tegen DETO.

DETO begon sterk afwachtend aan de wedstrijd. Eigenlijk een beetje onze stijl zeg maar. Alleen deden zij dit wel erg overdreven (maar ja wie zijn wij uiteindelijk om daar wat van te zeggen ..). Met een soort van handbalverdediging stelden ze zich met z’n allen op in en rond de eigen cirkel voor hun doel. Voor ons bijna geen doorkomen aan. Misschien lieten we ons daardoor wel iets te ver uit de tent lokken.
DETO plaatste in het eerste kwartier een aantal scherpe aanvallen, waarbij ze goed gebruik maakten van de door ons geboden ruimte. Helaas voor ons ging elk schot van hun ook direct het doel in en stond het na 13 minuten 3-0. Toen na 21 minuten ook nog de 4-0 viel was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld (al weet je het bij zaalvoetbal nooit zeker). Martin deed in de laatste minuut voor rust dan eindelijk wat terug, door een schot van Arno in het doel te verlengen.
DETO veranderde in de tweede helft niets aan hun speelwijze. Wij moesten maar proberen om de muur die ze opstelden te slechten. Door de bal sneller rond te laten gaan werden we wel iets gevaarlijker, maar echt veel leverde het niet op. Aan de andere kant viel zelfs nog de 5-1. Vijf minuten voor tijd wisten we via Arno en Gert binnen de minuut zowaar twee keer te scoren. De hoop dat het hierdoor misschien nog spannend zou worden bleek ijdel. Een terechte nederlaag tot gevolg, waarbij we door naïef verdedigen de tegenstander zelf in het zadel hielpen. Hopelijk trekken we hier lering uit, want de volgende wedstrijd wacht koploper Dedemsvaart. Vier wedstrijden, twee punten in 2020 betekent dat de bovenste teams nu toch wat uit beeld raken en de onderste ploegen akelig dichtbij komen. Tijd om het goede weer naar boven te halen. Wellicht dat de wedstrijd tegen de koploper daarom wel op het juiste moment komt …..