Woensdagavond klokslag 20:30 was het zover, de wedstrijd tegen Almelo Futsal Combinatie 15 in de Slag te Hardenberg. De leidsman van de avond was Dhr. Halitovic die helemaal uit Deventer is gekomen om onze wedstrijd in goede banen te leiden en deed dat niet onverdienstelijk.

Spelers van de avond: Wouter, Gert, Martin, Jarno, Harry, Tim, Henri.

Trainers: Bernard, Wim en Klaas.

Gelijk was het duidelijk dat onze tegenstander met een goed team naar Hardenberg is gekomen, ze begonnen sterk aan de wedstrijd. Zo was Almelo de eerste 10 minuten ook beter en scoorde 2 maal. Even later kwamen de Tricolores beter in de wedstrijd. Na een prachtige aanval met Tim en Henri was het Martin die de bal hoog in het doel schoot. Dit was al tevens de ruststand. In de rust werd iedereen nog even opgepept en om er de 2e helft vol tegenaan te gaan. Dit leek in het begin erg goed te gaan. Zo werd Henri in de 27e minuut aangespeeld en draaide goed weg bij de tegenstander en schoot de bal achter de keeper, 2-2. Nu werd er gehoopt deze lijn door te trekken, echter werd het hoge druk zetten ons fataal door een aantal handige en goede voetballers van Almelo.

Zo stond het 5 minuten na de 2-2 ineens 2-5. Daarna was het Martin die door middel van een zelf versierde penalty ons 100e doelpunt van het seizoen mocht scoren, Martin faalde niet en maakte de 5-3. Toen Tim na een kleine overtreding geel kreeg leek het gespeeld. Maar niets is minder waar, in de situatie met 3 veldspelers creëerden we 2 grote identieke kansen. 2 maal vanuit de counter dat Jarno de bal aflegde richting Martin. Het verschil was dat de eerste maal werd gemist en de 2e maal maakte Martin zijn 3e doelpunt van de dag. In de laatste 5 minuten werd er nog flink druk gezet op Almelo, maar tevergeefs. Het blijft 5-4 en Almelo 15 is de verdiende winnaar van deze wedstrijd.

Volgende week woensdag om 19:30 mag het zaal team aantreden tegen HHC 7. Ik zou iedereen willen vragen het zaal team te komen aanmoedigen in deze belangrijke wedstrijd voor het kampioenschap. De entree in de Slag is nog steeds gratis voor leden van onze VV(overigens ook voor niet-leden).