Bruchterveld 1 – Dedemsvaart ZV2 2-2 (0-0)
Woensdag 9 januari om 21:30 uur.
Sporthal de Slag
Scheidsrechter : Dhr. Van Duren uit Raalte

Spelers: Koen Godeke (doel), Martin Otter, Arno Godeke, Henri Eggengoor, jarno de Weerd, Gerjon Otten, Gert Nijeboer en Tim van der Veen.
Technische staf: Klaas Pullen, Wim Otten en Bernard Geertman

Scoreverloop: 27e min 1-0 (Martin), 33e min 2-0 (Henri), 35e min 2-1, 45e min 2-2.

Na 22 dagen totale rust en ontspanning was het vanavond weer zover, de zaalskoenn werden weer aangetrokken voor een ouderwets avondje zaalvoetballen. Iedereen was ruim op tijd aanwezig, chapeau. De bidons gevuld, ballen gepompt en huppakee warmlopen. Het enige minpuntje tot zover is dat onze favoriete zaalvoetbal helaas ter ziele is gegaan in het geweld van Protos Weering, waar onze collega veldvoetballers een puike prestatie hebben neergezet, hulde.

Goed nu verder met het verslag van de voetbalavond in de Slag. Klokslag half tien startte dhr. Van Duren de wedstrijd. Aftasten geblazen, wij gewaarschuwd door de stand der ranglijst en Dedemsvaart door de resultaten in het verleden. Van te voren hebben de heren leiders/ assistenten de tactiek bepaald, compact spelen, gestaffeld staan, behoorlijk ver inzakken en scherpe counters waren enkele krachttermen. Dit hebben we dan ook gedaan, Dedemsvaart was de bovenliggende partij zonder echt heel gevaarlijk te zijn. Wij daarentegen, waren af en toe gevaarlijk en hadden zeker recht op een goal in het eerste bedrijf. Ondanks dat wij veuls te slordig waren in balbezit en moeite hadden elkaar te vinden.

De arbiter fluitte exact na 25 minuten voor de rust, even een paar liter water en lucht tot ons nemen, daarnaast even zoeken waar de conditie gebleven was en door naar het tweede bedrijf. Een soortgelijk beeld, Dedemsvaart wil aanvallen en wij verdedigen er lustig op los. Enig verschil met de eerste helft is dat wij steeds gevaarlijker worden in de counter, onze spits H Eggengoor creëert ruimte en kan dikwijls aangespeeld worden waar Martin dan ook in de 27e minuut van kan profiteren, terechte voorsprong? Dedemsvaart wil hierna nog verder aandringen en krijgt 5 minuten later het deksel op de neuse, bats 2-0 Henri. Kat in het bakkie?? Helaas niet, na 2 minuten krijgen we een tegentreffer te verwerken, goed doorlopen van de spits en hij ligt achter Koen G, 2-1 billenknijpen het resterende kwartier. Toch gaat het aardig door en krijgen we nog wat kansen, Dedemsvaart klopt wel op de deur maar wordt niet echt gevaarlijk, tot in de 45e minuut, balverlies door ons, 3 man voor de bal, je voelt m aankomen, overtal situatie die wordt goed uitgevoerd en………….2-2 ligt in het netje, potverdikke das jammer. Hierna gebeuren er geen noemenswaardige zaken meer, ja toch wel, wij missen nog een paar 85% dikke kansen. Helaas het mocht niet baten. Al met al een resultaat waar wij tevreden mee mogen zijn en zeker verder mee kunnen!!