Gramsbergen 5 – Bruchterveld 1 4-4 (2-0)
Woensdag 14 maart, 19:00 uur “De Binder” te Gramsbergen
Scheidsrechter: Dick Wessels uit Ommen

Spelers: Bernard (doel), Harold, Gert, Jarno, Gerwin, Harry, Martin en Henri.
Coach: Tinus.

Scoreverloop: 8e min. 1-0, 16e min. 2-0, 30e min. 2-1 Jarno, 36e min. 2-2 Henri, 39e min. 2-3 Gert, 42e min. 2-4 Henri, 45e min. 3-4 en 48e min . 4-4.

Vanaf het begin van de competitie doen we al mee om de bovenste plekken. De laatste weken is het regelmatig stuivertje wisselen van de koppositie met concurrenten Dedemsvaart 2 en Gramsbergen 6. Met nog vier wedstrijden te gaan en voor ons een behoorlijke achterstand in doelsaldo is vier keer winst een must! Woensdagavond 14 maart vertrokken we dan ook met maar één opdracht richting Gramsbergen om het daar op te nemen tegen Gramsbergen 5. Niet perse een hoogvlieger in onze klasse, maar voor ons altijd een lastige tegenstander.
Bij aankomst was echter de eerste speler die we tegen kwamen de spits van concurrent Gramsbergen 6 en oproepspeler bij het vijfde team. Op zich niet zo erg, ware het niet dat deze jongen een aardig potje kan zaalvoetballen en ons al vaker de das om heeft gedaan. Blijkbaar wilden ze ons hier al vroegtijdig de nekslag geven. Nou ja genoeg hierover, maar het blijft wel raar dat een speler in verschillende teams in dezelfde competitie kan meedoen.
De wedstrijd dan maar, we moeten het toch zelf doen. We begonnen best redelijk en al gauw dienden de eerste kansen zich aan. Even warmdraaien dus die gingen er nog niet in. Het ging redelijk gelijk op, eigenlijk niet veel aan de hand, totdat bovenstaande speler de bal voor het eerst vrij wist te maken en deze van afstand snoeihard in de winkelhaak pegelde. Daar zal je het al hebben, maar moet gezegd een prachtige goal. Even van de schrik bekomen en daar gaan we weer. De kansen bleven ook voor ons wel komen, maar van een echt goede afwerking was geen sprake. Daar had de spits van Gramsbergen wat minder last van en in de 16e minuut wist hij Bernard opnieuw te passeren, 2-0 dit was tevens de ruststand.
De tweede helft toch weer aan de bak, want we geven het niet zomaar op natuurlijk. Het werd er echter niet makkelijker op. Gramsbergen trok zich behoorlijk terug en we konden er maar moeilijk doorkomen. Net toen we het idee kregen dat het wel eens niet meer zou kunnen lukken kwam Harold met een splijtende pass op Jarno en hij ronde bekwaam af. Gramsbergen was toch even aangeslagen en wij kregen een flinke positieve impuls. Binnen 12 minuten hadden we de wedstrijd op z’n kop gezet en stonden we op een 2-4 voorsprong (Henri 2x en Gert). De punten leken nu toch naar ons te gaan. Plots was daar vijf minuten voor tijd toch de 3-4 voor Gramsbergen (het laat zich raden wie hem maakte!!). Niks meer weggeven nu, maar hierbij waren we te gefocust op hun beste spelers. Vlak voor tijd vergaten we dat er bij hun nog meer meededen en zo kon er eentje volledig vrijstaand de 4-4 binnenschieten.
Een flinke domper, maar zo eindigde deze sportieve wedstrijd wel met een terechte uitslag. Nog drie wedstrijden resten ons, waarbij het kampioenschap nu wel lijkt verkeken. We hebben hierin overigens nog wel een vinger in de pap, want de laatste twee wedstrijden spelen we tegen ……. Gramsbergen 6! Die kunnen wij dus ook nog even pijn doen. Toch ook opmerkelijk dat we hun nog niet hebben gehad. Wordt dus vervolgd!