Almelo 15 – Bruchterveld 1 2-7 (2-2)
Maandag 25 maart 2019
20:30uur in de Iispa Topsporthal te Almelo
Scheidsrechter: Marcel Rolfes

Spelers: Bernard (doel), Tim, Jarno, Martin, Harry, Fons, Arno en Henri
Coach: Wim en Klaas

Maandag 25 maart zal de geschiedenisboeken van Bruchterveld ingaan als de dag waarop het zaalteam KAMPIOEN is geworden. Na 19 wedstrijden waarvan 15 overwinningen, 3 gelijke spelen en maar 1x een verlies is het kampioenschap een feit. Toch waren de spelers en leiding er vooraf niet gerust op dat het kampioenschap deze avond veilig gesteld zou worden. De enige keer dat er deze competitie verloren werd, was wel tegen de tegenstander waar tegen het deze avond moest gebeuren. Daar scheidsrechter Tamer afgezegd had werd Marcel Rolfes bereid gevonden deze wedstrijd te fluiten en dat is hem wel toevertrouwd.
Het begin van de wedstrijd verliep moeizaam. Al in de 2e minuut keken we tegen een achterstand aan en het tempo was te laag om het de tegenstander moeilijk te maken. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de gelijkmaker uit een toegekende vrije trap kwam. Tim wist in de 6e minuut op een schitterende manier de bal de kruising in te knallen. Een minuut later kon Fons na een mooie voorbereiding van Henri de bal in het doel plaatsen en toen leek de ban gebroken. Toch wisten we het overwicht niet uit te drukken in doelpunten en dan zul je altijd zien, na een mooie actie van een van de spelers van Almelo werd het in de 20e minuut zo maar 2-2. Dit was ook de ruststand.
Na rust waren we vanaf begin veel feller en wisten we de tegenstander veel meer achteruit te drukken. In de 32e minuut kwamen we dan ook opnieuw op voorsprong door een doelpunt van Henri en een minuut later was het Fons die met een mooi verdekt schot de 2-4 scoorde. Almelo moest toen wel komen en dat gaf opnieuw Fons bij een uitval de gelegenheid in de 40e minuut de 2-5 te scoren. De wedstrijd was gespeeld hoewel Bernard nog wel een keer handelend op moest treden om de 3-5 te voorkomen maar uiteindelijk werd door nog een doelpunt van Henri en Martin de eindstand 2-7.
Een keurige overwinning en het kampioenschap kon gevierd worden. De felicitaties kwamen er namens het bestuur van Sander Hutten en zelfs vanuit Italie kwamen de felicitaties nog binnen. Ook de meegereisde supporters deelden mee in de feestvreugde. Hoewel het een maandagavond was bleef het nog lang gezellig in de sporthal. Het kampioenschap zal op een zaterdag in de kantine van de voetbal gevierd worden. Datum volgt. Op de teamfoto ontbreken Gert Nijeboer en Harold Muis.