HHC 4 – Bruchterveld 1, 0-1 (0-1)
3e klasse – 15
Woensdag 16 September om 19:30 uur
Sporthal de Slag te Hardenberg
Scheidsrechter Dhr van Duren uit Almelo

Spelers: Wouter Huisjes(doel), Koen Otten, Gerjon Otten, Jarno de Weerd,
Martin Otter(A), Tim van der Veen en Bas Waterink.
Coaches: Bernard Geertman en Wim Otten.

Scoreverloop: 7e minuut Koen 0-1.

Op woensdag 16 september nam Zaal 1 voor de derde keer op rij op tegen een team van HHC. Deze keer was het HHC Zaal 4 met in totaal 10 spelers onder leiding van aanvoerder Koen Dijk de tegenstander. In ons team was Jarno de Weerd weer terug van vakantie en Henri was afwezig.

Voor het begin van de wedstrijd werden we nog even bijgepraat door de scheidsrechter over de nieuwe regels die sinds afgelopen maandag van toepassing zijn. Opvallend is dat er bijvoorbeeld niet meer van kant wordt gewisseld.

Om half 8 precies begon de wedstrijd met aanzienlijk veel supporters. De vele supporters zagen dat HHC direct vanaf de aftrap ons op onze eigen helft onder druk zette. Hierdoor ging de wedstrijd met een hoog tempo op en neer waarbij HHC met goed voetbal de meeste druk uitoefende. Maar vanuit een mooie uitval schoot Koen Otten het enig doelpunt van de wedstrijd binnen. Net voor rust bedacht HHC om in te zakken waardoor wij nog een grote kans kregen maar deze werd keurig gekeerd door de betrouwbare doelman van HHC. Het bereiken van de rust was voor ons een grote opluchting want dat was even een moment om tot rust te komen.

In de tweede helft ging HHC druk verder met druk zetten en kwamen wij er steeds minder goed uit. Maar gelukkig werd bijna elk mogelijk schot van de jongens van HHC geblokkeerd door de sterke verdedigers Jarno, Gerjon, Koen, Tim, Martin en Bas. Af en toe konden wij met een uitval gevaarlijk worden. Met een geweldige sliding kan een HHC-verdediger nog ternauwernood een afstandsschot van ons uit het doel houden. Kort daarna zagen veel spelers en supporters dat een veldspeler van HHC een bal voor het doel weg sloeg. Maar helaas werd deze actie alleen door de goed leidende scheidsrechter over het hoofd gezien. In de laatste fase van de wedstrijd wisselde HHC de keeper voor een veldspeler. Het systeem met een extra veldspeler werd door HHC vakkundig uitgevoerd maar ze er creëerden er gelukkig geen grote kansen mee. Verder werd door onze verdediging nog twee keer vakkundig een vrije trap uit het doel gehouden. Het laatste wapenfeit kwam van de rustig in schuivende laatste man Koen Dijk. Zijn afstandsschot zorgde voor rondvliegen houtstukken van de geperforeerde wandpanelen achter het doel. Na 2x 25 minuten en 30 seconden vond de heer van Duren uit Almelo het mooi geweest en waren wij de gelukkige winnaar van de avond!

De volgende wedstrijd wordt gespeeld in de Binder tegen Gramsbergen 3 op maandag 28 september om 22.00 uur.