ZV Ommen 2 – Bruchterveld 1 3-7 (1-2)
Maandag 16 mei 20.00 uur
Scheidsrechter: J. van Otten
Sporthal: De Carrousel te Ommen
Toeschouwers aantal: 1

Zaal 1: Wouter Huisjes (doel), Martin Otter (C), Richard Snippe, Bas Waterink, Jarno Otter, Milan en Henri Eggengoor
Coach: Bernard en Klaas

Doelpunten: 0-1 Milan 3e min, 1-1 6e min, 1-2 Bas 23 min, 1-3 Jarno 30e min, 1-4 Henri 34e min, 2-4 39e min, 2-5 eigen goal 42e min, 3-5 45e min, 3-6 Richard 48e min, 3-7 Richard 49e min.

De voorlaatste wedstrijd tegen Ommen 2 staat op het programma. Ommen 2 is het degradatiespook van de competitie. In de eerste wedstrijd heeft Ommen 2 ons verrast door ons met countervoetbal te verslaan. Een wedstrijd waarin heel weinig goed ging. De voorbereiding van deze wedstrijd was weer bedenkelijk. Op laatste moment nog 3 afzeggingen, waarvan 2 blessures en 1 nog kater van de Hollandse avond heb ik begrepen. Verder had leider Wim ook andere verplichtingen waardoor de hele familie Otten afwezig was. Op laatste moment kon Jarno nog aansluiten omdat zijn vrouw de sportavond kon verzetten naar dinsdag. Bedankt maar weer! Om precies 20.00 uur floot de heer van Otten voor het begin van de wedstrijd. Beide ploegen begonnen attent aan de wedstrijd. De eerste kans aan beide kanten was direct een doelpunt waardoor het na 6 minuten 1-1 staat. Milan was de doelpuntenmaker van de 0-1. In de verloop van de eerste helft spelen beide ploegen op de aanval. Hierdoor ontstonden er grote ruimten in de omschakeling maar door veel foute passes wordt dit niet goed uitgespeeld. Net voor rust weet Bas de 1-2 zoals gebruikelijk binnen te frommelen. Tussendoor heeft de heer van Otten nog een handsbal regel speciaal voor keepers uitlegt waar nog nooit iemand van had gehoord. In het begin van de tweede helft maakte onze keeper ook een keer een handsbal waardoor dhr. van Otten nog een keer de regel probeert uit te leggen. Gelukkig was dit de laatste keer. In de tweede helft is het spelbeeld gelijk. Wij maken door goed doorzetten van Jarno de 1-3 in de 30e minuut. Vervolgens maken we vanuit een mooie uitval waarbij Milan zijn “papa” Henri vrij ziet staan voor het doel. Henri zet ons op 1-4. Ommen 2 blijft voetballen, hoog druk zetten. In de 39e minuut maken ze de 2-4. Doordat ze hoog druk zetten moeten we een aantal de lange bal spelen. In de 41e minuut maakt Ommen een knullig eigen doelpunt (2-5) uit een lange uitworp van de onze keeper die eerst door Ommen op de eigen lat werd gekopt en vervolgens via grabbel van de keeper in het doel beland. Het mooiste doelpunt is de 3-5 van Ommen waarbij een snoeihard schot in de winkelhaak verdwijnt. In de laatste minuten maakt Richard de 3-6 en de 3-7. Een mooie overwinning waarmee we de 8e plaats minimaal veilig stellen. Volgende week maandag spelen we om 21.30 uur onze laatste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen Gramsbergen 3. De wedstrijd is laatste wedstrijd van onze spits Henri Eggengoor. Mooi feitje is dat Gramsbergen 3 ongeveer 14-15-16 jaar geleden Henri zijn eerste tegenstander was. Komende week worden er door Bernard nog een aantal feiten op een rij gezet over onze spits/ vaak topscorer Henri.

Wouter Huisjes