HHC 4 – Bruchterveld 1
Scheidsrechter: J. Teekema

Technische staf: Bernard en Gerwin
Spelers: Wouter, Arno, Jarno O, Koen, Gerjon, Henri en Bas

Scoreverloop: 5e min 0-1 (Henri, prachtig doelpunt), 12e min 0-2 (Koen), 12e min 1-2,
35e min 2-2, 36e min 2-3 (Koen, vrije trap strak binnenkant paal), 47e min 2-4 (Arno)

De voorbereiding van de wedstrijd ging niet soepel. Het wachten op de wedstrijdshirts wekt bij een aantal spelers frustratie op. Maar van de frustratie was in het begin van de wedstrijd niks meer terug te zien. We begonnen de wedstrijd scherp. HHC koos ervoor om in te zakken en te loeren op de contour. Hierdoor konden wij eerst achterin rustig de bal rond laten gaan op zoek naar een opening. Het resulteerde in de eerste minuten direct in een aantal kansen en in de 5e minuut maakt Henri met zijn specialiteit wegdraaien bij de tegenstander het eerste doelpunt. De bal ging vanuit een moeilijke hoek via onderkant lat in het doel. In de 12e minuut verdubbeld Koen de voorsprong. In de volgende minuut maakt HHC via een snelle contour 2-1. In de rust moest Henri helaas geblesseerd afhaken waardoor wij nog met 1 wissel verder moesten. Maar dat bleek achteraf geen probleem.
In het begin van de twee helft ontstond wat verwarring over het dragen van scheenbeschermers. De reactie was als we niet worden gecontroleerd voor de wedstrijd dan is het niet nodig. Maar dit was niet de gedachte van de scheidsrechter. Hij stuurde een speler van HHC uit het veld omdat hij geen scheenbeschermers droeg. Dit betekende dat HHC 2 minuten met 1 veldspeler minder verder moest. Op het moment dat de speler weer het veld in mocht zag de scheidsrechter Teekema een andere speler zonder scheenbeschermers waardoor HHC opnieuw met een speler minder in het veld stond. Helaas voor ons konden we geen gebruik maken van het overtal. In de 35e minuut maakte HHC gelijk. Direct vanaf de aftrap gaan wij in de aanval en vanuit een overtreding op ik denk Bas krijgen we een vrije bal. De vrije bal wordt met een heel strak schot via de binnenkant van de paal in het doel geschoten door Koen. Hiermee hebben we weer onze verdiende voorsprong. In de slotminuten probeert HHC door de keeper te wisselen voor een veldspeler gebruik te maken van een overtal. Dit resulteert voor ons nog in een extra doelpunt in de 47 minuut. Waarmee de eindstand 2-4 is geworden. Achteraf was de conclusie: Als we nu elke week zo spelen dan……!?

De volgende wedstrijd is maandag 30 mei om 22.00 uur in de Binder tegen Gramsbergen 2.