HHC Hardenberg 10 – Bruchterveld 1 8 – 3 (2 – 2)

Dinsdag 22 januari
19:30 uur De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: Dhr. L van Meenen uit Slagharen

Spelers: Bernard Geertman (doel), Henri Eggengoor, Harry Bolks, Jarno de Weerd, Gerjon Otten, Tim van der Veen, Gert Nijeboer en Marin Otter

Coach: Gerwin Stegeman

Scoreverloop: 3e min 0 -1 (Henri), 9e min 0-2 (Henri), 11e min 1-2, 16e min 2-2, 36e min 2-3 (Tim), 39ste min 2-4 (Tim), 41ste min 2-5 (Henri), 42ste min 2-6 (Martin), 44ste min 2-7 (Martin), 46ste min 2-8 (Tim), 50ste min 3-8.

Na 2 gelijke spelen in het nieuwe jaar werd het vandaag weer eens tijd om de volle buit te pakken. Dit moest dan gebeuren tegen laagvlieger HHC 10. Na wat discussie over de opstelling en het wisselbeleid, hakte de coach om 19.29 uur de knoop door en wist iedereen waar hij aan toe was. Waar het balletje in de eerste seizoenshelft er bijna vanzelf in leek te vallen, lijkt het in 2019 allemaal wat stroever te gaan. Toch wisten wij ook vandaag weer genoeg kansen te creëren. Alles leek koek en ei, toen Henri binnen 10 minuten ons op een 0-2 voorsprong wist te schieten. Echter door wat slordig spel van onze kant, wist het jonge team van HHC langszij te komen. Dit was toch een kleine streep door de rekening, want ook deze wedstrijd waren er weer genoeg kansen om de voorsprong uit te breiden. Voor rust werd er verder niet meer gescoord en zo gingen wij rusten met een 2-2 stand. Na rust liet ook Bernard van zich gelden door een schot van dichtbij knap te pareren. Wij leken nu eindelijk wakker te zijn geschud….er moest dus een tandje bij om vandaag een goed resultaat neer te zetten(kampioen word je niet vanzelf). Dit gebeurde ook door 2 doelpunten van Tim. Nu leek de ban gebroken bij HHC, want vervolgens wisten 1x Henri , 2x Martin en 1x Tim de score verder uit te breiden naar een comfortabele 2-8 voorsprong. In de laatste seconde van de wedstrijd wist HHC de eindstand van 3-8 op het scorebord te zetten. Al met al een moeizame eerste en een prima tweede helft waar wij weer mee verder kunnen.
Volgende week, 29 januari, staat de 3e topper van het jaar op het programma dan tegen de nieuwe nummer 2 HHC 5. Wederom spelen wij in de Slag om 19:30 uur!!