Bruchterveld 1 – HHC 5
Woensdag 16 februari, 21:30uur
Sporthal De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: Dhr. G. Slagers

Spelers: Wouter (doel), Gerjon, Koen, Martin, Julian, Bas en Henri.

Scoreverloop: 5e min. 1-0 Bas, 14e min. 2-0 Koen, 16e min. 2-1, 27e min. 3-1 Julian, 33e min. 4-1 Julian, 37e min. 4-2, 44e min. 5-2 Koen, 48e min. 6-2 Henri.

Woensdagavond speelden we voor de derde achtereenvolgende week tegen een team van HHC, we kunnen inmiddels bijna geen oranje meer zien. Dit keer was koploper HHC 5 de tegenstander. Door wat blessures binnen het team hadden we deze keer Julian Smit in de gelederen, die zijn debuut maakte in zaal 1. We raken met de week meer ingespeeld, dus vooraf goede hoop op een resultaat.

We begonnen brutaal en misschien wel net wat beter aan de wedstrijd dan HHC. Wellicht dat dit ook kwam doordat we in de sterkste opstelling van start gingen!? In de vijfde minuut wisten we dit ook uit te drukken in de score en kwamen via Bas op voorsprong. In eerste instantie werd zijn poging nog verijdeld, maar Bas zou Bas niet zijn door alert te blijven en vervolgens toch nog via binnenkant paal raak te knallen. Na 14 minuten verdubbelden we zelfs de voorsprong naar 2-0. Koen zette met een mooie actie de aanval zelf op. Vervolgens wist hij Martin als tussenstation te gebruiken, om daarna de bal achteloos met de hak binnen te werken. Een puike goal!
Twee minuten later toch een dompertje. We lieten verdedigend een klein gaatje vallen en HHC wist via een listig puntertje aan te sluiten. Met 2-1 kwam de rust, hier hadden we vooraf vast voor getekend.
De tweede helft gingen we vrolijk verder. De wedstrijd voltrok zich in een hoog tempo, wat het voor de aanwezige toeschouwers aantrekkelijk maakte om naar te kijken. Na twee minuten kwamen we op 3-1. Henri wist een inspeelpass mee te geven aan de aanstormende Julian, die vervolgens vanaf net over de middellijn de bal magnifiek in de kruising schoot. Zo luisterde hij zijn debuut op met een schitterend doelpunt. Hiermee was zijn honger echter nog niet gestild, want een kleine zes minuten later wist hij opnieuw te scoren na een mooie aanval. In de 37e minuut een tweede tegengoal, 4-2.
We bleven volharden in stug verdedigen, waarbij doelman Wouter ook een aantal keren zijn kunnen liet zien. Aanvallend bleven we steeds nog loeren op onze mogelijkheden. Zes minuten voor tijd wist Koen op aangeven van Julian 5-2 te maken en hadden we de lijstaanvoerder zo goed als op de rug.
In de 48e minuut wist Henri de genadeklap uit te delen en was de buit binnen. Hij ronde een individuele actie knap af, door hard in de korte hoek af te werken. Een 6-2 overwinning die bijzonder goed smaakte en waarmee we ons stevig in de middenmoot nestelen, niet verkeerd!
Volgende week spelen we tegen (u raad het al) HHC 2. Door onze overwinning en hun eigen zege zijn ze in de stand over HHC 5 heen gewipt, waardoor we dus opnieuw tegen de koploper voetballen. Hopelijk kunnen we dan eenzelfde titel boven het verslag zetten. Voor wie eens wil komen kijken naar het 1e zaalteam van Bruchterveld. Aanvang van de wedstrijd 19:30 uur in sporthal De Slag te Hardenberg, op woensdag 23 februari.