ZVO/De Herberg 4 – Bruchterveld 1 3-2 (1-0)
Woensdag 6 september
Scheidsrechter : Rob Philippo
Sporthal : De Carrousel te Ommen

Zaal 1 : Wouter (doelman), Gerjon Otten (C), Jarno Otter, Arno Godeke, Tim van der Veen, Milan Eggengoor en Richard Snippe

Coach : Wim, Bernard en Klaas

Scoreverloop: 5e minuut 1-0, 33e minuut 1-1 (Richard), 38e minuut 1-2 (Richard), 42e minuut 2-2, 46e minuut 3-2.

Vandaag stond voor ons de eerste officiële wedstrijd van het seizoen op het programma. Dit was een bekerwedstrijd tegen ZVO/De Herberg 4.

In de zaal werken we niet met een poule van 4, waar de nummer 1 doorgaat. Winnen betekent door bekeren. Verliezen betekent, u raadt het vast al, uitschakeling.

Onder leiding van arbiter Philippo begon de wedstrijd iets over 21:00. Dit omdat de thuisploeg na de zomerstop was vergeten dat het zaalvoetBAL was. Gelukkig hadden wij nog wel een aantal ‘goede’ ballen in de tas.

De wedstrijd begon voor ons ontzettend moeizaam. Al gauw werden we flink onder druk van de technisch vaardige voetballers van de thuisploeg. Dit resulteerde in de 5e minuut tot de 1-0.

Na de 1-0 kregen we zelf ook een paar kansen via Milan, Richard en Jarno. Helaas werden deze gestopt door de verdedigers of de keeper.

Een sterk keepende Wouter zorgde er aan de andere kant voor dat de thuisploeg niet verder kon uitlopen op ons. Met 1-0 achterstand gingen we de rust in.

Van arbiter Philippo mochten we niet met z’n allen drinken halen in de kleedkamer, dus gingen we netjes om en om. Ook moest er van bank worden gewisseld.

De tweede helft startten we beter. We kregen meer grip op ZVO/De Herberg en dit zorgde voor een aantal kansen voor ons.

In de 33e minuut werd het dan eindelijk 1-1. Een aanval over de rechterkant werd uiteindelijk afgemaakt door Richard.

Niet veel later kregen we een vrije bal door een overtreding op Tim. De muur stond bij deze vrije bal niet goed, waardoor Richard de bal er precies tussendoor kon schieten.

Na de 1-2 ging ZVO/De Herberg opportunistischer voetballen. De keeper werd steeds meer gebruikt in het spel, waardoor ze vaak met 1 man meer stonden.

Aan de ene kant leverde dit kansen op voor ons, maar aan de andere kant werd ZVO/De Herberg hierdoor een stuk gevaarlijker.

Arbiter Phillipo zag niks in een duidelijke overtreding van ZVO/De Herberg, waarvoor hij later meermaals tegen ons floot. Het was daardoor in de 42e minuut dezelfde keeper die de 2-2 van afstand binnen schoot.

Na de 2-2 kon de wedstrijd beide kanten op vallen. Goede kansen van onder andere Jarno, resulteerde niet tot het gewenste doelpunt.

Aan de andere kant was het helaas wel raak in de 46e minuut.

Voor ons dus einde verhaal in de beker dit seizoen. Scheelt weer een doordeweeks ritje richting Deventer.

Maandag 11 september begint voor ons de competitie. Hierin nemen we het op tegen een rood, wit, blauw gekleurd HHC 4.

U bent van harte welkom op Maandag 11 september 21:30 in sporthal De Slag om ons te aanschouwen.

Auter : Richard Snippe