Bruchterveld zaal 1 – HHC zaal 4   0-4 (0-3)
Woensdag 6 oktober in Sporthal De Slag om 19:30
Scheidsrechter: D. Lindeboom

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Jarno de Weerd, Arno Godeke, Bas Waterink, Koen Otten, Martin Otter, Gerjon Otten en Henri Eggengoor.

Coaches: Wim Otten en Klaas Pullen.

Scoreverloop: 5e min 0-1, 11e min 0-2, 25e min 0-3 en 35e min 0-4

Het seizoen voor zaal 1 gaat nu dan toch eindelijk weer serieus beginnen. Velen van ons dachten dat we woensdagavond weer een start gingen maken met de competitie. Meerdere ploegen staan inmiddels al op drie wedstrijden. Bleek het voor ons toch nog weer om een bekerwedstrijd te draaien en wel in de tweede ronde. Ook mooi, dus op zich geen probleem.

Tegenstander HHC zaal 4 is voor ons zeker geen onbekende. We hadden een aantal weken geleden nog tegen ze geoefend (4-3 zege meen ik mij te herinneren), en ook in de competitie gaan we ze nog twee keer tegenkomen. Een uitermate jong team met prima voetballers. Met onze ervaring komen we vaak nog een eind mee, maar dit keer ging het anders. De tegenstander bleek te hebben geleerd van voorgaande wedstrijden en had het vollgass-voetbal ingeruild voor een afwachtende houding.

Wij lieten ons hierdoor in het begin toch iets teveel naar voren lokken en in de 5e minuut werden wij in de omschakeling geklopt. Een erg knullige wissel aan onze kant leverde in de 11e minuut een tweede tegentreffer op, waarmee de wedstrijd wel al haast gespeeld leek. Over het restant kunnen we eigenlijk vrij kort blijven. HHC bleef tot het eind toe zeer geconcentreerd spelen en liet ons geen moment in de wedstrijd komen, ondanks dat we nog drie keer het aluminium troffen. Zo voelde de 0-4 nederlaag aan het eind toch wel vrij kansloos (en dat was hij ook ..)

Niet getreurd, we moeten er nog even weer in komen na de lange corona-break. Dat gaat zeker lukken, daar zijn we van overtuigd. Hopelijk komt de diesel volgende week maandag weer wat op gang, als we de competitie gaan openen tegen Voorwaarts Westerhaar.