Bruchterveld 1 – HHC 3 (2-4)
Maandag 11 december 2023
19:30 uur Sporthal De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: M. Rolfes

Spelers: Wouter, Martin(c), Richard, Dani, Max, Arno, Gerjon, Milan

Scoreverloop: 9e min 0-1, 29e min 0-2, 33e min 1-2 (Martin), 36e min 2-2 (Richard) 42e min 2-3, 50 min 2-4.

Na een aantal weken mochten we nog even aan de bak tegen wederom een elftal van HHC. Vandaag met 8 man, nog steeds missen we een aantal vaste spelers maar gelukkig waren wederom Dani Altena en Max Smit niet te beroerd om een potje mee te spelen. Ditmaal op het prettige tijdstip van 19.30, waar het niet dat iemand die toevallig de wastas had hier nog even aan moest wennen waardoor we pas om 19.28 de zaal in konden. Met een aantal keer heen en weer lopen begonnen we aan de wedstrijd en was het al snel duidelijk dat we redelijk gelijkwaardig waren. In minuut 9 ging het wel even mis waardoor we tegen een achterstand aankeken. Hierdoor bleef HHC wat voor de pot hangen en moesten wij wel iets aanzetten. Dit resulteerde wel in een doelpunt maar dan in ons eigen doel, een goed uitgespeelde aanval werd door Ryan van den Berg netjes binnengeschoten (blijkbaar heb je een oranje hart toch voor altijd). Na een aantal pogingen van ons naast en op de keeper schoot Martin wel de aansluitingstreffer netjes binnen. Gelijk daarna werd Milan 1 op 1 onderuit geschoffeld, geel en we konden met 5 tegen 4 op zoek naar de gelijkmaker. En die kwam er ook, na kort samenspel van Richard en Milan schoot Richard de bal strak in de verre hoek en was er weer alles om voor te spelen. Helaas was HHC ons iets te snel af waardoor we weer achter kwamen. Een aantal pogingen nog en waar er nog iets hoop was op een gelijkspel werd die weggeknald in minuut 50 en werd de wedstrijd geëindigd door de goed fluitende Rolfes. Een wedstrijd die beide kanten op had kunnen gaan maar die net in het voordeel van de Oranje Zwarten viel.
Nu even een korte winterstop en het wordt van harte aanbevolen om 8 januari maar weer is naar de Slag in Hardenberg te rijden want dan speelt zaal 1 tegen Gramsbergen 4 om 20.30.

Milan Eggengoor