Bruchterveld 1 – DVC Dedemsvaart 4  4 – 4

Maandag 17 Oktober 2022 21:30 uur
Sporthal de ‘Slag’
Scheidsrechter: dhr. B. Geertman

Spelers: Koen Godeke (doel), Gerjon Otten, Martin Otter, Arno Godeke, Koen Otten, Jarno Otter, Bas Waterink, Milan Eggengoor

Coach: Klaas Pullen en Tim van der Veen

Scoreverloop: 6e min 1-0 (Jarno), 12e min 2-0 (Milan), 15e min 3-0 (Bas), 16e min 3-1 (DVC), 25e min 4-1 (Jarno), 32e min 4-2 (DVC), 39e min 4-3 (DVC), 48e min 4-4 (DVC)

Dat was een mooi potje. Zo luidde toch wel de eindconclusie. Hoewel het toch zuur is om zo laat nog een gelijkmaker tegen te krijgen.

Dedemsvaart begon voortvarend. Met spelers die snel van de plek komen creëerden ze in de eerste minuten een aantal schoten op goal. De stand-in van Wouter, Koen, had er goed het oog in en hield het doel schoon.

Vervolgens kregen wij door dat als wij snel omschakelden en diepgang zochten, dat wij dan kansen konden creëren. Met een paar heerlijke uitworpen (zo een waar de verdediger net met de kop niet bij kan) werden wij gevaarlijk. Uit een paar van deze kansen maakte Jarno de 1-0. Milan weet uit een van de eerste kansen die hij kreeg de keeper te verschalken. Ondertussen blijft Dedemsvaart op gelijke wijze aanvallen. Allemaal stijf rechts maar toch niet altijd af te stoppen.

Na een mooie pass van Martin blijft Bas cool voor de keeper, kapt nog een keer en ‘veegt’ de bal onder de keeper door. Het net werd effectief getest, maar ook het aluminium bleef niet buiten schot.

De eerstvolgende aanval levert echter toch de eerste goal voor Dedemsvaart op. Bas stapt uit, maar de bal gaat achter hem langs en wordt onder Koen door getikt. Het vermaak blijft en tegen het einde van de eerste helft is Milan sterk aan de bal. Hij weet deze bij Jarno te krijgen en die brengt de score op 4-1.

Dat is lekker rusten, op dezelfde weg verder de tweede helft en op naar 3 punten.

Dat blijkt echter toch wat lastiger te zijn. Dedemsvaart wisselt hun keeper voor een speler en ze blijven volharden in hun spel. Wij komen er daarentegen wat moeilijker uit. En als dat wel lukt dan weten wij dat niet zo effectief als in de eerste helft om te zetten in doelpunten. We raken met name de palen, Dedemsvaart raakt regelmatig Koen. Maar ze worden toch beloond en komen op 4-3 met nog zo’n 10 minuten te gaan. In die periode krijgen wij goede kansen om weer afstand te nemen. Dat lukt niet, maar het verdedigen gaat ons ook goed af. De laatste paar minuten gebruikt Dedemsvaart om een extra man te creëren door de keeper in het spel te betrekken. Dit levert een 2-tal enorm grote kansen op, een bal op 1 meter voor de doellijn gaat over en een bal op 2 meter voor de doellijn wordt naast geschoten. Stiekem gaan we geloven dat die gelijkmaker voorkomen gaat worden. Tot er een schot wordt gelost die toch via via het net vindt.

Dat was ook nagenoeg het laatste schot van de wedstrijd. 4-4 en een verdubbeling van ons aantal punten.

Mooi potje en met vertrouwen op naar de volgende wedstrijd. Dat is de bekerwedstrijd op dinsdagavond 25 oktober. Komt dat zien.