Turkse Kracht 1 – Bruchterveld 1 6 – 2
Vrijdag 13 Januari 2023
21:00 uur in Sporthal de Kroon
Scheidsrechter: dhr. G. Moeken

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Martin Otter, Arno Godeke, Jarno Otter, Bas Waterink, Richard Snippe, Martijn Meijerink

Coach: Bernard Geertman en Wim Otten (Koen en Tim als side-kicks/assistenten)

Scoreverloop: 16e min 1-0 (TKD), 29e min 2-0 (TKD), 35e min 3-0 (TKD), 36e min 4-0 (TKD), 41e min 4-1 (Jarno), 43e min 5-1 (TKD), 44e min 5-2 (Richard), 50e min 6-2 (TKD)

Op een vrijdagavond naar Deventer. Voor een potje beker zaalvoetbal in de 5e ronde.
Aan te treden tegen de lokale Turkse Kracht 1. Zij staan 2de in hun 2de klasse. We vermoeden een technische behendig team. Wij hadden voor deze avond een troef meegenomen, Martijn Meijerink maakte zijn debuut. Zijn laatste wedstrijd in de zaal bleek tijdens het taartentoernooi te zijn geweest, kent u dat nog?

Niet te min waren we na goed overleg en met goede moed met 3 auto’s onderweg. Hoewel 2 chauffeurs eerst nog op de stoep van het nabij gelegen bejaardencentrum stonden, ‘zijn we hier wel goed? Die lijken niet zo behendig’, belanden we exact gelijk op de parkeerplaats van de Kroon. Een mooie nieuwe sporthal.

Omkleden, tassen mee de zaal in en aan de bak. Ons vermoeden bleek te kloppen, ze zijn wel handig met een bal. Geen hoog tempo, wij zakken ook wat verder in, maar ze kunnen elk individueel een man uitspelen en weten elkaar te vinden. Toch houden we redelijk makkelijk stand. Krijgen ook nog wel een kansje, maar vanaf de achterlijn raken we de paal. In de 16e minuut krijgen zij een vrije trap. Muurtje staat goed, maar ja doen ze een variant, gaat het ineens, na de aanloop en bijbehorende suis weten we het. Die ging ineens…, stief de kruusing in. Knappe vrije trap. Zij krijgen nog een paar kansjes meer, maar die zijn niet zuiver geschoten of Wouter is paraat. Bij sporadisch uitbreken creëren we een paar corners en een paar schoten die ruim naast gaan.
4 minuten na rust krijgen we dan toch de 2-0 tegen. Ze vinden elkaar makkelijker en in de combinatie maken ze in de 35e en 36e hun volgende twee doelpunten. Net iets te laat ingrijpen van onze kant en daar maken ze toch gebruik van. Naast een-tweetjes wordt ook Wouter nog omspeeld, behendig zijn ze. Na die 4-0 worden ze ook wat gemakzuchtiger, beetje zeuren tegen elkaar, balletjes onder voet door, wat trucjes op de plek, tja daar worden wij niet anders van. Gaan wat meer drukken en pikken wat vaker de bal af, ze laten het gebeuren en zodoende weten we meer kansen en schoten tussen de palen te creëren. Na een wat langere aanval weet Jarno uiteindelijk de bal achter de keeper te krijgen. Het kan verkeren in zaalvoetbal, dus wie weet. Maar ze prikken ook de 5de voor hen er vrij vlot in. Zonde. Richard weet direct daarna met een goede actie op zijn linker been uit te komen, hij had het al een paar keer geprobeerd met dat been en nu ging de bal via de paal in de verre hoek er in. Bij een volgende uitbraak krijgt Bas nog een kans, zijn schot ineens gaat net naast. In de laatste minuut krijgen we toch nog een doelpunt tegen. Voor de scorebordjournalistiek is dat wat minder, 5-3 of 6-2… Nou ja, winst zat er niet helemaal in. Een ervaring en herinnering rijker! Zijn we ooit zo ver gekomen in de beker? We vragen het Harry 🙂

Dinsdag 17 januari gaat ons Europese programma verder, thuis tegen ZVO om 19.30. Tot dan. Hieronder nog een link naar een kleine sfeerimpressie.

Jarno Otter