Bruchterveld 1 – DVC Dedemsvaart 3, 5-3 (2-0)
3e klasse
Woensdag 13 Maart 2023
Sporthal de Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: Dhr. R. Snippe en Dhr. H. Snippe

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Henri Eggengoor, Arno Godeke, Gerjon Otten, Bas Water, Martin Otter (A) en Koen Otten

Scoreverloop: 1-0 6e min. Bas, 2-0 22e min. Bas, 3-0 36e min. Arno, 3-1 ​36e min. Dedemsvaart, 4-1 39e min. Koen, 5-1 ​41e min. ​Bas, 5-2 48e min.​Dedemsvaart, 5-3 48e min. ​Dedemsvaart

Afgelopen maandag stond voor de tweede keer in drie weken tijd Dedemsvaart 3 op het menu, maar eerst belangrijkere zaken. Voorafgaand aan de wedstrijd bracht Henri het team en de staf op de hoogte van het feit dat hij bezig is aan zijn laatste wedstrijden voor ons geliefde zaalteam. Fysieke ongemakken aan met name de rug zijn hier debet aan en deze hebben niet alleen impact op het voetballen zelf, maar ook op de dagen voor en na een wedstrijd. Een sportman pur sang die alles in het werk stelde om een lekker potje te voetballen in de zaal, waar hij ook nog eens een enorm toegevoegde waarde is door zijn zaalvoetbalspecialiteiten. Kortom, een spijtig maar zeer begrijpelijk besluit. Laten we samen dit seizoen op een mooie manier afsluiten!

Dan de wedstrijd. Circa 2 weken geleden troffen we onze tegenstander in Dedemsvaart en toen vertrokken we met een ruime overwinning van 8-2 uit de Citadel. De mannen in het oranje waren zich hier bewust van en hadden een aantal frisse jonge boys toegevoegd aan de selectie. Toch begonnen we degelijk en liepen we uit naar een comfortabele voorsprong van 3-0 vlak na rust. Met name de 3e goal van Arno was een plaatje na een vlotlopende aanval. Volledig in de wolken door al dat moois, lag nog in dezelfde minuut de 3-1 achter Wouter. Hup, even weer bijschakelen en de marge werd uitgebouwd naar 4 door goals van Koen en Bas; 5-1. Bas maakte daarmee zijn hattrick van de avond compleet en was zeer op dreef! Even wat sloaptabletten aan het einde van de wedstrijd, met links en rechts van assists richting de tegenstander, en voor het sluiten van de markt nog twee onnodige tegentreffers. Mooi om te zien dat een tegenstander zich continue stuk kan lopen op onze hechte teamverdediging, waarbij het ene ledemaat nog langer is dan de ander en het blokken van schoten soms een nieuwe dimensie krijgt!

Een mooie collectieve overwinning die nooit echt in gevaar kwam! De komende weken volgen nog meer oranje brigades met op 22 Maart de uitwedstrijd naar DVC Dedemsvaart 4 (20:00) en op maandag 3 April de thuiswedstrijd tegen DVC Dedemsvaart 2 (19:30) Kom ons gerust aanmoedigen!

Koen Otten