HHC 2 – Bruchterveld 1
Scheidsrechter: Dhr. W.A. Simons

Spelers: Wouter, Koen, Jarno O, Martin, Tim, Henri en Bas

Scoreverloop:
8e min.0-1 Bas​, 12e min.0-2 Koen 21e min.0-3 Henri 22e min.1-3, 22e min.2-3, 29e min. 3-3

Woensdagavond speelden we voor de vierde achtereenvolgende week tegen een team van HHC, we kunnen nu zeker geen oranje meer zien ;).
HHC 2 is de trotse koploper van onze 3e klasse zonder een wedstrijd verloren te hebben. We zouden een Dijk van een wedstrijd moeten spelen om resultaat te kunnen behalen.
Bruchterveld begon zeer geconcentreerd aan de wedstrijd hopende op een voorsprong zodat we vanuit hier ons favoriete spelletje konden spelen.
In de 8e minuut was het raak. Na wat aftastende speldenprikjes van beide kanten was het Bas die bij zijn eerste balcontact de bal achter de doelman wist te geraken. 0-1.
HHC bleef zorgvuldig combineren en speelden met veel druk vooruit diep op onze eigen helft. Dit resulteerde tot een aantal schoten en daardoor knappe reddingen van Wouter.
Door die hoge druk van HHC lag er veel ruimte voor snelle counters.
Na een overtreding op Bas een paar meter van het vijandige doel mocht Koen aanleggen voor een poging tot scoren. Deze poging zou niet veel later de 0-2 betekenen. Er zaten nu toch wel wat gaten in de Dijk van HHC.
Het tempo lag hoog, er werden her en der veel schoten geblokt en vanuit zo’n geblokt schot werdt Henri 1op1 diepgestuurd. Slim gebruik makend van zijn lichaam kon hij wegdraaien en de bal via de keeper het doel in werken. 0-3.
De HHC´rs stonden nu al tot hun enkels in het water. Opdracht was duidelijk: Score vasthouden of uitbouwen… maar helaas viel nog voor rust de aansluitingstreffer door de benen van Wouter. 1-3.
Na rust bleef het een vermakelijke partij. Het spelbeeld onveranderd, balbezit vs countervoetbal. Jammergenoeg waren onze beslissende passes vaak net wat te hard waardoor we wat goede mogelijkheden om zeep hielpen en een volledige overstroming uitbleef. HHC wist de gaten te dichten in de laatste 10 minuten om zo toch nog zoden aan de Dijk te zetten en met een verdekt schot en een mooi krul in de kruising de stand gelijk te trekken tot 3-3.
Al met al een prima punt maar ook het gevoel dat we de 3 punten bijna te pakken hadden.
Over 2 weken op Woensdag 9 Maart spelen we een revanche-wedstrijd om 19:30 uur in de Slag te Hardenberg tegen Voorwaarts 1. (Ook oranje :D) In Oktober jl. werdt deze nog verloren met 3-2. Tot dan!