Bruchterveld 1 – HHC 3, 7-4 (3-2)
3e klasse – 15
Dinsdag 8 September om 20:30 uur
Sporthal de Slag te Hardenberg
Scheids Dhr Pastink uit Almelo

Spelers: Wouter Huisjes(doel), Koen Otten, Gerjon Otten, Jarno Otter,
Martin Otter(A), Tim van der Veen, Henri Eggengoor en Bas Waterink.
Coaches: Bernard Geertman en Wim Otten.

Scoreverloop: 3e minuut Koen 1-0, 6e minuut HHC 1-1, 15e minuut Koen 2-1,
22e minuut HHC 2-2, 23e minuut Martin 3-2.
34e minuut e.d. HHC 4-2, 40e minuut Henri 5-2, 43e minuut HHC 5-3,
44e minuut Martin 6-3, 47e minuut HHC 6-4, 49e minuut Martin 7-4.

Zaal 1 heeft afgelopen dinsdag het veelbesproken duel met HHC 3 met 7-4 naar zich toe getrokken.

Ten opzichte van vorige week werd Koen Otten aan het team toegevoegd en maakte hij hierbij zijn debuut voor het zaalteam. Broer Gerjon meende niet helemaal okselfris te zijn en zo mocht ook Jarno Otter weer ingaan op het verzoek om weer een avondje te komen knallen. Met 3 wissels (inclusief Gerjon) gingen we de strijd aan tegen een team dat vorig seizoen nog in de 2e klasse acteerde.

Het niveauverschil met vorige week was gelijk al te merken met hun bewegelijke spitsen en het goed vinden van de medespelers. Vanuit een goed georganiseerde verdediging probeerden we tot kansen te komen.
Snel in de wedstrijd beging hun keeper de fout door op zijn lange broek door te glijden naar Henri die zo uit balans raakte en de vrije trap mee kreeg.
De hand van de scheids ging de lucht in en een te zacht terug gelegde bal leek dus te zacht te zijn terug gelegd. Koen probeerde er het beste van te maken en schoot tussen wat benen door de bal laag over de vloer het doel in. 1-0
Lang juichen konden we niet. 1-1, mooie aanval over een paar schijven.
Het spel golfde 10 minuten op en neer waarbij HHC met goed voetbal de meeste druk uitoefende maar Wouter bleek een goede sta-in-de-weg keeper.
Pas na een gele kaart en dus een man minder voor de Hardenbergers (tijdelijk) kwamen we weer op voorsprong. De HHCse verdediging maakte geen keuze en lieten Koen van een klein afstandje vrij schieten en wederom eindigde een licht getoucheerde bal laag over de vloer in het doel. 2-1
We leken door een goed opgezette en afgeronde aanval van HHC af te stevenen op een 2-2 ruststand ware het niet dat Martin daar anders over dacht. Snoeihard joeg hij de bal tegen de netten in minuut 23 en konden we vlak daarna rusten met een voorsprong. 3-2

In de 2e helft ging het lang gelijk op al kregen de HHCers niet echt grip op ons prima positiespel.
Mede door de tweede tijdstraf voor een HHCer mochten we de score uitbouwen naar een iets veiligere tussenstand. Koen kon weer aanleggen en de bal verdween via een Hardenbergs been achter de keeper. Genoteerd als een OwnGoal, 4-2

Tussen minuut 40 en 49 werd er maar liefst 5 x gescoord.

Het volgende doelpunt op naam van Henri was een beauty (persoonlijke mening van de schrijver).
Er moest nog heel wat gebeuren om de bal over de doellijn te krijgen en waar iedereen dacht dat er geschoten zou worden bedacht Henri de keeper te omspelen met een kap/sleep beweging en zo de 5-2 op papier te zetten. Stukje ervaring, mooi om te zien.
Zo ook was een vernuftig stukje verdedigen halverwege de 2e helft van Gerjon die
á la go go gadgets legs een bal wist te behouden door een wisseltruc met z’n benen te doen, althans, zo leek het.

Bovenstaande zijn wat voorbeelden om eens als supporter op de tribune plaats te nemen. Aanstaande woensdag 16 September om 19:30 uur is de volgende wedstrijd in de Slag;)

HHC bracht de spanning in een rommelige fase in minuut 43 en 47 tot twee keer toe wat terug. Alleen deed Martin dat ook in minuut 44 en 49. Het laatste doelpunt was een echte teamgoal met mooie combinaties.
Eindstand 7-4

CLICHÉ:
Als we zo door blijven voetballen dan zal het geen 5 voor 12 worden in Bruchterveld.