Bruchterveld 1 – Gramsbergen 2 5-5 (4-1)
Woensdag 6 april 2022
19:30 uur Sporthal De Slag te Hardenberg
Scheidsrechter: F. Alkhleb

Spelers: Wouter, Arno, Martin(c), Bas, Henri, Gerjon, Julian

Scoreverloop: 4e min 1-0 (Bas), 8e min 1-1, 11e min 2-1 (Henri), 16e min 3-1 (Bas), 24ste min 4-1 (Henri), 27ste min 4-2, 34ste min 4-3, 35ste min 5-3 (Martin), 40ste min 5-4, 47ste min 5-5.

Gramsbergen 2 was vandaag de tegenstander, al had het ook elk willekeurig ander team uit Gramsbergen kunnen zijn gezien het vele uitwisselen van spelers. Ook vandaag kwamen we weer wat oude bekenden uit andere teams tegen.
We begonnen goed aan de wedstrijd en konden een paar keer gevaarlijk voor het doel komen. Bas maakte in de 4e minuut al onze eerste van de avond. Kort erop wist ‘good old’ Tromp de wedstrijd weer gelijk te trekken. Henri trok, na mooi samenspel met gastspeler Julian, echter de stand weer naar ons voordeel in de 11e minuut. Het lukte ons aardig goed om tot kansen te komen, maar Gramsbergen liet zich ook niet onbetuigd. Gelukkig was Wouter steeds een goede ‘sta-in-de-weg’. Tot de rust bouwden we de voorsprong uit tot 4-1.
Zaalvoetbal zou zaalvoetbal niet zijn als er niet nog van alles kon gebeuren. Direct na rust kregen we al een tegentreffer om de oren en dat kwam ons spel niet ten goede. Terwijl Gramsbergen er steeds meer geloof in begon te krijgen. 10 minuten na rust was het verschil dan ook nog maar 1 doelpunt, toen Martin via een onvervalste klutsbal de stand op 5-3 zette. Gramsbergen gaf niet op en bleef ook kansen creëren. Ze kwamen terug tot 5-4 en wisten zelfs in de laatste paar minuten nog de gelijkmaker binnen te schieten.
Achteraf hadden we het nooit zover moeten laten komen, zeker niet met zo’n voorsprong in de rust. Maar eerlijk is eerlijk, Gramsbergen heeft het ook wel zelf afgedwongen. De teleurstelling moeten we snel van ons afzetten, want woensdag 13 april wacht een uitwedstrijd in en tegen Dedemsvaart. Vorige wedstrijd ging in de allerlaatste seconde verloren, dus er valt iets recht te zetten!