Bruchterveld 1 – Gramsbergen 5 3 – 3

Maandag 27 Februari 2023
20:30 uur in Sporthal de Slag
Scheidsrechter: dhr. G. Slagers

Spelers: Wouter Huisjes (doel), Martin Otter, Arno Godeke, Jarno Otter, Henri Eggengoor, Richard Snippe, Milan Eggengoor

Coach: Bernard Geertman en Klaas Pullen

Scoreverloop: 18e min 1-0 (Jarno), 21e min 1-1 (Gramsbergen), 27e min 2-1 (Henri), 33e min 3-1 (Richard), 34e min 3-2 (Gramsbergen), 45e min 3-3 (Gramsbergen)

Een wedstrijd op de maandagavond tegen een tegenstander die gelijk staat in punten met ons. Een terugblik naar begin van het seizoen laat zien dat de eerste wedstrijd tegen hen in een gelijkspel van 3-3 eindigde. Destijds een andere samenstelling qua spelers dan vanavond, maar dat zijn we wel gewend zo door het seizoen. Fijn dat er een goede groep spelers is waar we een beroep op kunnen doen. Vanavond was het voor een goede verstaander te horen dat Milan de zoon van Henri is, hij roept geen naam, maar roept ‘Pa’ als hij een bal wil hebben.
De wedstrijd dan. Het gaat aardig gelijk op, zoals je zou verwachten. We kunnen elkaar wel bereiken, maar echt grote kansen levert het nog niet direct op. Bij balverovering komen we een paar keer in positie om te schieten. Echter staat er een goede keeper in het doel bij Gramsbergen. Goede reflexen met de armen. Het blijft lang 0-0. In de 18e minuut neem Jarno de bal met de hak mee na een wippertje tussen 2 man door van Richard en hij schiet de bal langs de keeper.
Bij Gramsbergen loopt er een linkspoot die z’n rechterpoot alleen gebruikt om op te staan en mee te lopen. Maar toch blijft het lastig dat linkerbeen af te dekken. Hij weet dan ook een schot te lossen dat Wouter te machtig is. 1-1 bij rust.
Redelijk snel na rust bereikt Richard Henri, na een snel genomen intrap. Henri handelt ook snel en de 2-1 is een feit. We houden het moment vast en zitten vaak goed tussen inspeelpasses van Gramsbergen. Weten daar nog niet uit te scoren, dus dan moet het met wat doorzettingsvermogen en geluk. Richard goochelt zich wat langs en door verdedigers en frommelt de bal onder de keeper door. Een fijne afstand van 2 doelpunten hebben we te pakken. Zonde dat direct daarna een afstandschot van een verdediger van Gramsbergen onder Wouter door stuitert. Wordt het toch spannend, want Gramsbergen blijft wel gevaarlijk door met name wat afstandsschoten. In de 45e minuut weet dan toch de linkspoot de bal weer zo vrij te krijgen dat hij het net vindt met een hard schot. Toch weer 3-3. We gaan er voor om toch winnend naar huis te gaan. In dat fanatisme komt Jarno uit balans aan de zijlijn en belandt met een behoorlijke gang tegen een bankje van de tribune.
Geschrokken wordt er direct zorg verleent en worden parael de laatste minuten van de wedstrijd uitgespeeld. Na een kort bezoek aan de huisartsenpost blijkt de schade wat gekneusde ribben. En wat overblijft is een baalgevoel, omdat de 3 punten toch eigenlijk bijgeschreven moesten worden.

Nou ja, op naar het volgende potje. Eindigen boven aan de middenmoot is het doel!

Jarno Otter