In zaalvoetbal kan het soms verkeren.  Dat was zeker het geval in sporthal De Binder in Gramsbergen, waar Bruchterveld aantrad in de eerste rond van het befaamde Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi (PWZ).
Trainer Keuken en leider Godeke hadden de volgende spelers geselecteerd:  Koen Godeke, Koen Otten, Niek Dijk, Julian Smit, Luc Roeleveld, Koen Dijk, Lesley op de Haar en Luuk Benjamins.

De Tricolores konden in de eerste twee wedstrijden van de avond de tegenstanders even analyseren. Vanaf de tribune was de mening dat KSC (Schoonoord) en SCN (Nieuwlande) toch te pakken moesten zijn (2-2 tegen elkaar).  Gramsbergen en Hoogeveen (zat.) waren toch zeker van een andere dimensie, al was dat meer gebaseerd op het verleden dan op de schaakwedstrijd die ons werd voorgeschoteld (2-1 voor de groen-witten).

Waren het zenuwen, de ambiance? Zeg het maar. Feit was dat we binnen 5 minuten met 3-0 achter stonden. We liepen maar wat naar voren en verdedigend stond het dus niet goed. De KSC-ers waanden zich als een kind in een snoepwinkel.
Toe ook nog de 4-0 viel dreigde helemaal een afgang, ondanks vele schoten op (en over/naast) het doel van KSC leverde dat maar één treffer op. Een bittere 4-1 nederlaag. En dat tegen een lager ingeschatte tegenstander. Zouden de thuisblijvers dan toch een betere keuze gemaakt hebben…?
Smadelijke opmerkingen van met name de ons bekende Gramsbergers werden ons deel in de gezellige kroeg/kantine van de Binder. Het Hertogje smaakte toch een beetje bitter.

Hierna was gastheer Gramsbergen onze tegenstander. Onze jongens hadden duidelijk een les getrokken uit de eerste wedstrijd.  Maar ook onze verzorgster!  Esmeé tipte de trainer om Koen Dijk een linie te laten zakken. Verdedigend stond het nu goed en de groen-witten konden geen opening vinden. Onze tegenstoten waren echter zeer gevaarlijk. Het “wonder” geschiedde, de gastheren werden met 2-1 verslagen.
De mondhoeken en het hoofd gingen weer omhoog tijdens de gang naar de  volgende pitstop.  Zelfs de Hertog kon een glimlach niet onderdrukken nu de Aapjes al een stuk positiever over onze jongens spraken.

Met 3 punten uit 2 wedstrijden in de rugzak gingen we de volgende tegenstander, SCN, te lijf.
Deze jongens waren net met 5-0 afgedroogd door Hoogeveen en hadden wat goed te maken. Daar kwam niks van terecht. Bruchterveld greep ze bij de strot en walste er overheen.  De scoringsdrift stokte bij 4 goals en helaas kwam er nog een tegengoal toen we even met 3 man stonden door een domme, maar evenzo voorspelbare gele kaart.
4-1 winst en dus 6 punten, maar een doelsaldo van slechts +1.  Voer voor de rekenmeesters. Een miniem verlies tegen Hoogeveen zou waarschijnlijk uitschakeling betekenen. Een punt pakken was dus de opdracht en zo met 7 punten sowieso één van de beste nummers 3 worden.  De spanning nam toe en nu eventjes geen tijd voor een goed gesprek met de Hertog, maar blijven zitten voor de apotheose tegen Hoogeveen.

Hoogeveen zette de Tricolores meteen onder druk, zij hadden ook 6 punten, maar konden het niet op hun voordelige doelsaldo aan laten komen. Veel schoten, maar geen geen uitgespeelde kansen.
Na zo’n 10 minuten werd de score geopend, maar wel aan de andere kant. Een magistrale volley van Lesley vloog in de kruising. Je zag de ergernis en wanhoop bij de blauw-witten toenemen. Zeker toen Luuk er op schitterende wijze ook nog de 2-0 en de 3-0 snoeihard binnen kegelde.
Even een minuutje van minder concentratie bij de Tricolores en de stand was 3-2. Billen knijpen de laatste minuten, maar een superieure Koen Godeke pakte alles wat er te pakken viel, met of zonder hulp van de paal.
De ontlading op het veld en tribune was groot toen de 25 minuten voorbij waren.
De Hertogjes en hun groene vrienden dansten samen met ons de polonaise!

9 punten en tweede in de poule (op doelsaldo) net achter poulewinnaar Gramsbergen!  Het kan verkeren!
Een prachtige teamprestatie die als beloning de kwartfinale oplevert a.s. donderdag 2 januari in de Beek.
Aanvang 18:00 en we moeten meteen aan de bak en wel tegen Protos. Daarna volgen Sweel (zon.), Lutten en de laatste wedstrijd (hopelijk) de kraker tegen Bergentheim.

Komt allen en vooral op tijd!

foto’s volgen nog…..