Een belangrijke wedstrijd vandaag om de 3 punten te pakken en zo de teams die boven ons staan niet uit het oog te verliezen.
Wij staan er met 8 punten uit 9 wedstrijden een beetje magertjes bij, maar de tegenstanders onderschatten ons niet mede door ons fysieke spel en de in verhouding solide verdediging.
Het scoren van goals gaat ons in de eerste competitiehelft wat moeizamer af en dat was vandaag goed te zien.

Een uitwedstrijd, een incompleet team (waarbij geholpen door 3-darde spelers), naar het veld lopen om vervolgens weer terug te moeten naar de kleedkamer omdat de scheids persé hier de spelerspassen wil controleren, een laaghangende zon, de tos verloren (dan raad je het wel), alle redenen waren daar om extra gemotiveerd vanaf het startsignaal te beginnen.

Ozc, een degelijke ploeg met een goed voetballende as en ze stonden voor het eerste fluitsignaal 7 punten boven ons.
Het begin van de wedstrijd was zoals altijd even zoeken, hoe speelt de tegenstander, wie pakt wie, zoeken ze de flanken, spelen ze de lange bal of bouwen ze juist op.
Van wat ik mij er nog van kan herinneren golfde het spel heen en weer. Ozc vooral door de as en wij via de flanken. Wij creëerden via Roy en Bas vrij grote kansen maar de precisie en de keeper waren er niet en wel. Ook was er nog een vermeend en curieus strafschop moment aan onze kant maar de scheids stond te ver weg en durfde gewoonweg geen penalty te geven (één halve meter ruim in de 16).
Wel kwam de bal precies op randje 16 te liggen maar deze bal werd eenvoudig in de handen van de keeper geschoten.
Verder pakte Robbert nog een kaart voor Gijs (krijgt dit nog een staartje??) en was het einde van de 1e helft daar.

In de 2e helft kwam ‘’Good Old Ronald’’ (37 jaar maarliefst) in de punt van de aanval te staan.
Gelijk werd er gebruik gemaakt van deze kapstok en het resulteerde tot een goed kaats en een pass naar de zijkanten waar MarcoH zijn heil zocht in creativiteit. Dit lukte aardig want hij zette Bas vrij voor de keeper, deze redde in eerste instantie maar bij zijn tweede inzet moest hij toekijken hoe de bal zo het doel ingetikt kon worden, ware het niet dat er dat een ozc-verdediger met een alles of niets sliding de bal er nog uit vrommelde .
Toch had ozc het betere van het spel in de tweede helft. Wij liepen wat meer achteruit speelden en wat meer op de counter, veel meer dan een aantal corners zat er niet meer in, (plus Gijs op de paal, blessure en vervangen door Boyan).
Ozc daarentegen bleef voetballen maar zonder echte grote kansen.
Helaas duurde de wedstrijd dan toch  te lang. Op het moment dat MarcoL op de grond lag en onze organisatie niet meer stond sloegen de Ommenaren daadkrachtig toe, 1-0!
We gingen er de laatste minuten vol voor maar het mocht niet meer baten. Het gat met ozc is nu 10 punten en het gat met de andere ploegen wordt ook groter. Enige pluspunt als je daar al van mag spreken is dat de 3 ploegen onder ons allemaal ook verloren.

Bij deze Hans, Boyan en Ronald bedankt voor jullie inzet!!!

Aanstaande zaterdag de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop thuis tegen Voorwaarts V. 2
En dit is een heeele belangrijke…
Komt ons allen naar de 3 punten juichen.

Scribent: Bas Waterink