Bruchterveld 1 is aan een zeer wisselvallig seizoen bezig. Het lukt maar niet om een constante serie neer te zetten. Midweeks werd in een oefenpotje Hollandscheveld nog ruimschoots aan de kant gezet. Zaterdag volgde voor de competitie de thuiswedstrijd tegen het laaggeklasseerde MVV’69.

Op het goed bespeelbare kunstgras gingen de gastheren zonder de geblesseerden Odink, Otten en Maikel Ros goed van start. De gasten uit Marle werden vanaf het begin onder druk gezet met gevarieerd combinatiespel.
Dit leverde al na 6 minuten een voorsprong op. Jarno Otter wachtte lang met zijn ingooi, maar bereikte wel de juiste persoon, Luuk Benjamins nam aan en haalde kort uit en de bal plofde hard achter de kansloze doelman Marc Boeve.  Een ruime overwinning leek in de maak.
De eerste tegenvaller was een vroege blessure van rechtsback Berjan Altena. Hij werd vervangen door middenvelder Rik Lenters. Dit leidde tot wat omzettingen.
Na zo’n twintig minuten veranderde het spelbeeld wat. MVV kroop wat uit de schulp en vuurde een eerste waarschuwingsschot af, wat voorlangs ging.
Na een half uur begon het kaartenfestival. Arbiter Niels Mulder (19!) wilde het kort houden en deelde over de hele wedstrijd liefst zeven gele kaarten uit, waarbij er eentje wel erg makkelijk werd gegeven, maar ook eentje die dicht tegen rood aan zat (Bosch). Al met al echter wel een goede fluitprestatie van de jonge Mulder.
Het was Bruchterveld die steeds meer meeging in het spel van MVV en fout op fout stapelde. Doelman Huisjes demonstreerde dit met een matige actie bij het uitverdedigen, spits Joeri Kosters profiteerde half vallend met een schepbal en zo was het opeens zomaar 1-1 na 36 minuten.
Waar iedereen drastische ingrepen verwachtte door de thuiscoach in de rust, mochten toch dezelfde elf spelers het opnieuw proberen in de tweede helft. Het spel bleef echter te initiatiefloos, te veel breiwerk en te voorspelbaar. MVV bleef dan ook redelijk eenvoudig op de been en kon zelfs zo nu en dan counteren.  Tot rond de 70e minuut. Een geslaagd eentweetje tussen Roeleveld en Benjamins werd binnen de zestien abrupt onderbroken door een drietal MVV-ers. Benjamins werd gelanceerd en kon geblesseerd het veld verlaten.  Max Smit kwam hem aflossen. Wat restte was een strafschop, die door Op de Haar prima werd verzilverd. De 2-1 voorsprong zou vertrouwen moeten geven, maar helaas was dat niet het geval.
Slechts enkele minuten later mocht een MVV (in buitenspel?) doorgaan en binnen no time was Huisjes met een lob opnieuw gepasseerd, nu door Stefan Eektimmerman.
Met nog 10-15 minuten te gaan mocht ook Nick van der Veen nog proberen het tij te keren, maar het was teveel gevraagd om nu nog het spelbeeld te draaien.
Toch kreeg Bruchterveld nog twee kansen. Eerst een vrije trap van Op de Haar net buiten de zestien, die via de paal en de keeper over de achterlijn ging. Daarna vlak voor tijd nog Lubbers, die binnen de zestien gewoon de bal binnen de palen moest rammen, maar het slappe schot ging ver naast.
Eindstand 2-2 wat uiteindelijk voor MVV niet eens onverdiend was te noemen. Ze hadden naar de mogelijkheden goed verdedigd. De Tricolores verkeren echter in een fase waarin er weinig lukt en de stand op de ranglijst weinig uitzicht biedt op prijzen in de vorm van deelname aan de nacompetitie.
A.s. zaterdag komt ’s Heerenbroek naar de Noppenweide. De Bruchtervelder selectie moet dan laten zien waar het wel tot in staat is.

Opstelling:
Huisjes;