Zaterdag 4 november werd er om 12:00 uur afgetrapt op sportpark Schelfhorst in Almelo. Om 12:20 stond het al 2-2.
Aan beide kanten stond de verdediging flink te slapen. De Tricolores kwamen binnen een paar minuten al op 0-1 achterstand doordat de linksback van Bruchterveld een speler inspeelt met een zwart geel tenue. Deze speler gaat een korte combinatie aan met zijn teamgenoot en voordat we het weten ligt de bal achter Kevin in het net. 5 minuten later wordt er vanuit de 16 van Bruchterveld goed uitverdedigd en volgt er een snelle counter. Boaz wordt diep gestuurd en werkt koelbloedig af 1-1. Enkele momenten later wordt een hoge bal verkeerd ingeschat door de boomlange verdediger van Bruchterveld, gevolgd door een te korte terugspeelbal op Kevin. Deze bal wordt onderschept door een aanvaller van PH, 1-2 achter. Hoewel de officiële intocht van sinterklaas pas op 18 november is, lijkt hij dit jaar toch wat eerder in Nederland te zijn.
Weer mag Bruchterveld aftrappen. De bal wordt naar rechts gespeeld en Robbert stuurt Boaz de diepte in, hij werkt de bal met de buitenkant het net in 2-2. De periode tot de 45e minuut is Bruchterveld de bovenliggende partij, maar toch krijgt PH de grootste kans wanneer een voorzet bij een vrijstaande man bij de tweede paal beland. Gelukkig heeft hij het vizier niet op scherp en schiet hij over en naast. Op naar de thee.

In de rust wordt er tweemaal gewisseld, Berjan komt het veld in voor René en Lesley moet plaats maken voor Jorben. Het is duidelijk dat er wat te halen valt hier in Almelo maar dan moet er wel gevoetbald worden. Dit gebeurde aan het begin van de tweede helft niet, weinig rust aan de bal en veel hoge balen. “Wat een vuurpijlshow” klonk het gefrustreerd van de zijkant. Toch werd er verdedigend weinig weggegeven en lukt het ons om meer druk naar voren te krijgen. Dit resulteert in goal voor Richard, assist van Jorben. We zijn 60 minuten aan het voetballen als een afgeslagen corner van Bruchterveld tot een uitbraak lijkt te komen voor PH. Jonne ziet dit aankomen en maakt een nodige, maar harde overtreding. Geel voor Jonne. Niet veel later wordt hij gewisseld en komt Hugo het veld in. Richting het einde van de wedstrijd waagt Boaz een schot vanuit een onmogelijke hoek, die achteraf toch niet zo onmogelijk bleek te zijn 4-2. Met dit knappe doelpunt en de uitspraak “verwacht het onverwachte” maakt hij zijn hattrick compleet.
Eind goed al goed sluiten we deze wedstrijd winnend af. Dit was lang niet altijd met goed voetbal, maar wel met strijdlust!

Aankomende zaterdag staat om 12:00uur Bruchterveld 2 – Bergentheim 2 op het programma, gevolgd door Bruchterveld 1 – Bergentheim 1. Tot volgende week!

Auteur: René Potgieter