Beste leden,

We zullen maar met de deur in huis vallen: We gaan een contributieverhoging voorstellen op de algemene ledenvergadering op 28 oktober.

Gezien de steeds maar stijgende kosten voor de vereniging zien wij als bestuur geen andere mogelijkheid meer dan het voorstellen van een verhoging van de contributie. Onder andere de energiekosten stijgen ongeveer x3. Ondanks dat we tot op heden een gezonde vereniging zijn, willen we dit graag ook zo houden. Tegelijkertijd leeft ook bij ons de zorg dat iedereen moet kunnen sporten. We willen daarom ook de oproep doen (indien je moeite hebt om de contributie te betalen) te kijken op: www.jeugdfondssportencultuur.nl. Hier bieden ze je hulp met bijvoorbeeld betaling van contributie en/of sportspullen. Je mag ook contact opnemen met onze penningmeester Jarno de Weerd (06-21210840).

Wat doen we al?

Sinds de energieprijzen zijn gestegen zijn we al actief aan het kijken naar verduurzaming. Zo hebben wij een duurzaamheidscommissie die in kaart heeft gebracht waar we kunnen besparen in onze energielasten. Enerzijds door minder verbruik, anderzijds opwekking van energie zoals zonnepanelen.

Concrete maatregelen die hier al uit zijn gekomen:

• Verlaging van verwarming kantine en kleedkamers.
  • Minder tijden van verwarmen..
  • Ketels zijn nog efficiënter ingesteld.

Uiteraard zijn wij ook met de gemeente in gesprek om te kijken wat ze voor ons kunnen betekenen. Verder hopen we ook op maatregelen vanuit de overheid, echter zijn deze voor ons als vereniging nog niet concreet.

Daarbij willen we jullie graag nog aandacht vragen voor het volgende:

• Niet onnodig lang douchen.
  • Niet onnodig lichten laten branden in de ruimtes, maar ook niet op de velden.

Verder zijn we ook samen met de verschillende commissies aan het kijken naar het optimaliseren van de kosten en opbrengsten voor de vereniging.

Verhoging contributie

De prijzen van energie, diverse materialen en de onderhoudskosten hebben tot gevolg dat we de contributie per 1-11-2022 willen verhogen. Zie hieronder wat dit voor jou betekend:

Voorheen Per 1-11-2022
Leden tot 12 jaar € 9 € 11