De thuiswedstrijd tegen SVV’56 valt in de categorie derby, maar de echte sfeer van zo’n wedstrijd ontbrak.
SVV’56 is geen ploeg die het spel maakt en de gastheren hadden moeite de tegenstander de wil op te leggen.
Dit resulteerde in een matige maar toch spannende pot voetbal omdat de score steeds marginaal bleef.

Vanaf het eerste fluitsignaal van arbiter Kreileman uiit Nijverdal trokken de gasten zich terug en lieten het initatief aan de Tricolores.
SVV had echter het eerste kansje, uit een vrije trap werd over geschoten.
Roland Strijker leek de score voor Bruchterveld te openen, maar tot twee keer toe was hij niet daadkrachtig genoeg en raakte de bal ook nog de binnenkant paal.
In de 28e minuuut frommelde lastpak Robin Wessels zich door de defensie, maar stuitte op doelma Huisjes.
Net na het halfuur weer een counter van SVV, waarbij Wessels Berjan Altena lelijk te kijk zette, maar zijn pass op de (in buitenspelpositie?)  vrijstaande Remco Jasper was onnauwkeurig.
Fout uitverdedigen van SVV leidde tot de 1-0. Bas Waterink werd snel aangespeeld en deze draaide goed weg van z’n man en schoot via de kleine maar dappere doelman Nick van Ballegooijen raak.
De wedstrijd sukkelde daarna maar wat voort, Bruchterveld vergat door te drukken en steeds was daar het gevaar van de counter van SVV.
Uit een van deze counters kopte Jan Nijeboer over en Wessels zag z’n scherpe voorzet voorlangs gaan.
Trainer Keuken greep in en paste een dubbele wissel toe. Niels Lubbers en Rienk van der Veen maakten plaats voor Jarno Otter en Rob Meijerink. Met Meijerink was er meteen meer dreiging voorin. In de 72e minuut betaalde zich de wissel al uit. Op snelheid passeerde hij de rechtsback en leverde een strakke voorzet af. De halfweggewerkte bal werd door Bas Waterink ineens op de slof genomen, 2-0.  Wedstrijd beslist? Allerminst, al had Meijierink alleen voor de keeper wellicht de 3-0 moeten maken.
Berjan wilde SVV even de helpende hand toesteken, zijn te korte terugspeelbal werd opgepikt en ingeschoten, maar Huisjes kwam tijdig z’n goal uit en redde.
Aan de andere kant ontstond nu ook meer ruimte, Bas vergat te profiteren.
Na matig ingrijpen de de Bruchterveld defensie kon Wessels in alle rust de bal op het kopgrage hoofd van Gerjan Wind leggen en de 2-1 was een feit. Met nog 5 minuten op de klok leek er weer van alles mogelijk voor de SVV-ers.
Nestor Schutte kreeg nog een vrij trap net buiten de zestien meter. Eerst in de muur en toen over het doel, dat was het resultaat. Zo bleef het tot het laatste fluitsignaal spannend.
Trainer Jorden Abel van SVV’56, nooit te beroerd om zijn (ietwat gekleurde) mening te uiten, vond dat zijn team een punt had laten liggen, kansen genoeg, maar de afwerking laat te wensen over.
Zijn collega Keuken vond dat Bruchterveld het veel eerder had moeten beslissen. Punten om aan te werken dus komende week.

Zaterdag speelt Bruchterveld om 14:30 uur in Zweelo de topper bij het sterke V.V. Sweel, dat er lustig op los scoort deze competitie. Een nieuwe test voor de ploeg van Keuken en Fokke.

De mannen  die vandaag op het veld kwamen:
Huisjes, Otten, R.Lubbers, N.Ros,  B.Altena, Reinders, van der Veen (64. Otter), Strijker (80. Odink), N.Lubbers (64. R.Meijerink), Bas Waterink, Op de Haar.

DSC08156 DSC08159 DSC08162 DSC08166 DSC08169 DSC08171 DSC08175 DSC08185 DSC08187 DSC08190 DSC08205 DSC08212 DSC08231 DSC08235 DSC08237 DSC08242 DSC08250 DSC08256 DSC08265 DSC08276 DSC08286 DSC08291