Vrijdag 28 oktober jl. was de derde editie van de v.v. Bruchterveld Voetbalquiz. De vraag vooraf was duidelijk: is het mogelijk om nog meer van voetbal te weten dan het winnende team van de vorige editie Marcel op de Haar en Hans Pullen?

Een recordaantal van 32 teams hadden de moeite genomen om de strijd aan te gaan voor de felbegeerde wisselbeker! Opmerkelijk was de geweldige opkomst van mensen van buurtvoetbalverenigingen, collega’s etc. – SUPER!
Tijdens een drietal voorrondes probeerden alle teams een plaatsje in de kwartfinale te behalen, helaas was er maar plaats voor 8 teams.

In de kwartfinale begon de knock-outfase; opvallend daarin was de uitschakeling van Marcel en Hans die hun meerdere moesten erkennen in de latere finalisten: Brillonië. Via de halve finales, waarin nog wel twee “Bruchtervelders” meededen, haalden de volgende twee teams de finale: VIOS (Dirk Muis & Sven Otten) en Brillonië (Martin Bril & Wessel Bril). Na een spannende “penaltyreeks” waren het uiteindelijk Dirk en Sven die de beslissende vraag goed beantwoordden en daarmee de wisselbeker mee naar huis mochten nemen.

Buiten de reguliere vragenrondes, waren er ook schitterende prijzen te winnen tijdens het ‘petje-op-petje-af’-spel en de Verlotingsronde. Ilse Veltink won heel verrassend de eerste ronde van ‘petje-op-petje-af’, door als enige alle vragen goed te beantwoorden. Koen Otten mocht zich winnaar van de tweede ronde noemen en kon hiermee pronken richting zijn schare van collega’s. Bij de Verlotingsronde vielen Hans Withaar, Inge Hemmink (beide v.v. Bruchterveld-doucheset), Albert van den Berg (v.v. Bruchterveld-polo) en Henri Otten (gesigneerd sc Heerenveen-shirt en -shawl) in de prijzen. Allen van harte gefeliciteerd!

De organisatie wil middels dit bericht alle deelnemers en vrijwilligers ontzettend bedanken voor het enthousiasme waarmee de avond is beleefd. Tot de volgende aflevering!